آزادی‌بیان و عقیده بر اساس معیارهای غربی!

آزادی‌بیان و عقیده بر اساس معیارهای غربی!
يکشنبه 14 اسفند 1401 - 18:05

اعلامیه جهانی حقوق بشر می گوید که هر انسانی حق آزادی بیان و اندیشه و دریافت و انتقال اخبار با هر وسیله بدون محدودیت‌های جغرافیایی را دارد؛ اما تفسیر غرب از این اعلامیه به‌گونه دیگری است!

العالمدرگوشی

دولت‌های غرب برخلاف ادعایشان تنها درصورتی که منافعشان دخیل باشد از دموکراسی و آزادی بیان حمایت می کنند؛ برای نمونه محکوم کردن هولوکاست از نظر غرب ممنوع اما توهین به شعائر اسلامی، پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم آزاد است.

نمونه دیگر آن حمید سعادت طلب دانشجوی دکترا رشته شیمی دانشگاه استکهلم است که قرار بود جمعه گذشته جلسه دفاع از پایانامه دکتری‌اش برگزار شود اما به خاطر آنکه که در پایان‌‌نامه دکتری خود از شهید حاج ‎قاسم سليمانی و ‎شهید مطهری و شهید آوینی تجلیل کرد، جلسه اش لغو و اسامی این سه شهید به این بهانه که ارتباطی به موضوع دفاع ندارد، حذف شد.

این مساله نشان میدهد غرب وقتی که موضوعی مغایر با منافع و ارزش‌هایش باشد حاضر است نه فقط آزادی بیان و دمکراسی بلکه تمام ارزشهای انسانی را انکار کند.

اما سعادت طلب از پا ننشست و در برابر این اقدام ظالمانه دانشگاه که نقض آزادی اندیشه است، تصاویر شهدای مقاومت به ویژه شهید سلیمانی را به اهتزاز درآورد و تاکید کرد که هرگز از موضعش عدول نمی کند و تا وقتی اسامی شهدا مجددا در جلسه دفاعش درج نشود، از دکترایش دفاع نمی کند چرا که این اشخاص مصداق بارز آزادی بیان هستند نه آنچه توسط غرب به انسان تحمیل می شود.

پربیننده ترین خبرها