حضور بمب‌افکن اتمی آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی

حضور بمب‌افکن اتمی آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی
دوشنبه 15 اسفند 1401 - 13:35

رسانه دولتی کره جنوبی خبر داد، رزمایش هوایی مشترک سئول و واشنگتن با شرکت حداقل یک بمب‌افکن راهبردی اتمی آمریکایی برگزار شد.

العالم - آسیا

آمریکا و کره جنوبی در بحبوحه تنش‌های فزاینده در شبه جزیره کره، یک رزمایش هوایی مشترک در این منطقه ترتیب دادند.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از منابع مطلع خبر داد که کره جنوبی و ایالات متحده رزمایش هوایی ترکیبی انجام دادند که حداقل یک بمب افکن راهبردی بی ۵۲ مدل اچ با قابلیت اتمی در آن شرکت داشت.

این رسانه دولتی کره جنوبی، رزمایش مشترک هوایی آمریکا و کره جنوبی را «جدیدترین نمایش قدرت ارتش آمریکا علیه تهدیدهای نظامی کره شمالی» خوانده است.

یونهاپ ادامه داد: «استقرار بمب افکن (بی ۵۲ آمریکا) در بحبوحه این نگرانی‌ها انجام شده که پیونگ یانگ ممکن است در پاسخ به رزمایش "سپر آزادی" (آمریکا و کره جنوبی) که از ۱۳ تا ۲۳ مارس برگزار می‌شود، اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهد».

دسامبر ۲۰۲۲، آخرین باری بود که آمریکا در این بمب افکن راهبردی اتمی را به منطقه شبه جزیره کره اعزام کرده بود.

به گزارش فارس، اقدام تازه و تحریک آمیز واشنگتن در شرایطی انجام شده که مقام‌های پیونگ یانگ بارها هشدار داده که به اقدامات خصمانه آمریکا و متحدانش پاسخ خواهد داد.

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی هفته گذشته طی نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند که رزمایش نظامی ۱۱ روزه برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

سرهنگ «ایساک ال تیلور» سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در این نشست خبری اعلام کرد، این رزمایش مشترک فرصتی عالی برای نشان دادن اینکه اتحاد کره جنوبی و ایالات متحده چقدر مستحکم است، فراهم می‌کند

پربیننده ترین خبرها