اظهارات غیرمسئولانه مقام آمریکایی: شورای حکام باید نقض تعهدات پادمانی ایران را مورد توجه قرار دهد

اظهارات غیرمسئولانه مقام آمریکایی: شورای حکام باید نقض تعهدات پادمانی ایران را مورد توجه قرار دهد
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 08:16

نماینده آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر مدعی شد تهران عامل شکست مذاکرات برجام بوده است.

العالم - آمریکا

به نقل از سی‌ان‌ان، نماینده آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مطرح کردن ادعا‌هایی مضحک گفت ایران باید اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود و پیگیری مداوم اقداماتی که خطرات جدی اشاعه را به همراه دارد، متوقف کند.

لورا هولگیت، سفیر آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در آغاز اظهارات خود از تلاش‌های رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران قدردانی کرد.

وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «همان‌طور که گزارش مدیرکل روشن می‌کند، ایران برنامه هسته‌ای خود را بسیار فراتر از محدودیت‌های تعیین شده در (توافق هسته‌ای موسوم به ) برجام، از جمله از طریق نصب سانتریفیوژهای پیشرفته جدید و انباشت مداوم اورانیوم بسیار غنی‌شده٬ دنبال می‌کند. ... ادامه غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در ایران هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد. ... ایران باید اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود و همچنین پیگیری مداوم اقداماتی که خطرات جدی اشاعه را به همراه دارد، متوقف کند.»

وی همچنین بدون اشاره به نقش مخرب واشینگتن در پیشبرد برجام مدعی شد ایران با طرح خواسته‌های غیر واقعی و غیر ممکن امید بازگشت به برجام را از بین برد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف نظامی را به شدت تکذیب کرده و تعاملات تهران و آژانس انرژی اتمی در چارچوبی منظم ادامه داشته است.

پربیننده ترین خبرها