دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای در آنکارا

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای در آنکارا
چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 12:20

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (چهارشنبه) ۱۷ اسفند ماه به منظور اعلام همدردی دولت و ملت ایران با دولت و مردم ترکیه در پی زلزله اخیر در این کشور وارد آنکارا شد، دقایقی قبل با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: در پی حادثه تلخ زلزله در این کشور به نمایندگی از آقای رئیس جمهور و دولت و ملت ایران به مناطق زلزله زده سفر می‌کنم.

وزیر خارجه اضافه کرد: پس از وقوع زلزله در ترکیه بخش‌های امدادی ما وارد این کشور شدند و اقلام مورد نظر و در عین حال امدادهای مورد نیاز را به ویژه در بخش تفحص و نیروهای زنده یاب به کار گرفتند و امیدوار هستم که فرصتی فراهم شود از نزدیک در یکی از این مناطق مراتب همدردی ملت ایران را اعلام کنم.

وی افزود: همچنین فرصتی است تا با مقامات کشور دوست و برادر ترکیه آخرین مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد رایزنی قرار بدهیم.

به گزارش فارس، وزارت خارجه ترکیه درباره این سفر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر امیرعبداللهیان با هدف ابراز همدردی و همبستگی در پی زلزله قدرتمند اخیر این کشور در شهر قهرمان مرعش صورت می‌گیرد و وزیر امور خارجه ایران با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز دیدار خواهد داشت و از «آدیامان» نیز بازدید می‌کند.

گفتنی است، در پی زلزله اخیر در ترکیه، امیرعبداللهیان تلفنی هم با همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها