آتش افروزی صهیونیست ها در جنین و وعده انتقام مقاومت از اشغالگران

چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 15:19

گروه مقاومت «عرین الاسود» در بیانیه‌ای در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها، به شهادت رساندن فلسطینیان در جنین و زخمی کردن ده‌ها تن از آنان اعلام کرد که به زودی طبق رویه متداول، انتقام این جنایت را خواهیم گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

مبارزان مقاومت فلسطینی در شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری، با تهاجم نیروهای اشغالگر صهیونیستی به داخل اردوگاه مقابله کردند؛ در این نبردها 6 تن از رزمندگان مقاومت از جمله مجری عملیات «حواره» به شهادت رسیدند و 26 فلسطینی مورد اصابت گلوله های جنگی قرار گرفتند که حال یکی از آنها وخیم است.

مقامات رژیم اشغالگر اعلام کردند که این یورش توسط تعداد زیادی از نظامیان ارتش و نیروهای ویژه و با هدف دستگیری عامل حمله تیراندازی در حواره انجام شد.

نظامیان اشغالگر با هدف قرار دادن مستقیم کادر امداد و خدمه آمبولانس و خودروهایشان از رسیدگی آنها به مجروحان جلوگیری کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی با تاکید بر وعده انتقام، اعلام کردند با این قبیل اقدامات تروریستی صهیونیست ها، تعداد عملیات های مقاومت افزایش خواهد یافت.

گردان «عرین الاسود» (بیشه شیرها) از مردم فلسطین خواست تا به خیابان ها بیایند و ضمن محکوم نمودن این جنایت ها، از مبارزان مقاومت در کرانه باختری حمایت کنند؛ همچنین نیروهای مقاومت اعلام کردند که زنجیره انتقام هنوز به پایان نرسیده است.

هزاران فلسطینی در واکنش به فراخوان عرین الاسود در راهپیمایی های گسترده در کرانه باختری شرکت کردند و در خیابان های نابلس، رام الله، الخلیل، طولکرم، قلقیلیه و تعدادی از اردوگاه ها و شهرک ها راهپیمایی کردند.

در نوار غزه که همچنان «وحدت میدان ها» را ثابت می کند، هزاران فلسطینی با تظاهرات، قتل عام جنین را محکوم و از اسیران در زندان های رژیم اشغالی حمایت کردند. در «راهپیمایی خشم»، همه گروه ها به تشدید مقاومت و پاسخ به حملات صهیونیست‌ها فراخوانده شدند.

گروه‌های مختلف فلسطینی در اعتراض به کشتار جنین خواستار اعتصاب همه جانبه در روز چهارشنبه در تمامی استان ها شدند. این اعتصاب بلافاصله پس از فراخوان، مورد استقبال فلسطینیان قرار گرفت که فوراً وارد عمل شدند؛ از این رو به سرعت به تمامی استان های فلسطین اشغالی سرایت کرده است.

پربیننده ترین خبرها