گزارش العالم از آخرین اخبار اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو/ وزیر دفاع آمریکا از ترس تظاهرکنندگان در فرودگاه با سران رژیم صهیونیستی دیدار کرد

پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 - 20:52

خبرنگار العالم گزارش داد که به دنبال تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو، وزیر دفاع آمریکا مجبور شد در راهروهای فرودگاه بن گوریون در نزدیکی تل آویو بماند و با نتانیاهو و وزیر جنگ وی در فرودگاه دیدار کند که پس از آن وزیر دفاع آمریکا و نتانیاهو مستقیما از فرودگاه رهسپار ایتالیا می شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

«خضر شاهین» خبرنگار العالم در سرزمین های اشغالی گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا از ترس تظاهرکنندگان معترض به لایحه اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی با سران این رژیم در فرودگاه دیدار کرد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که وی در نزدیکی کنست و ساختمان‌هایی که به عنوان ساختمان‌های رسمی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، ماند؛ این مکان به طور کامل بسته شده و خیابان‌ها در نقاط مختلف بیت المقدس، تل آویو و حیفا مسدود است. تعدادی از بنادر در حیفا نیز توسط برخی از افسران نیروی دریایی ارتش این رژیم بسته شده است.

2

گروه‌هایی از نیروهای ذخیره در نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه، در اعتراض به «اصلاحات قضایی»، بندر حیفا را به روی تردد کشتی‌ها بستند.

گروهی از یگان های ذخیره ارتش، ورودی موسسه تحقیقاتی کوهیلت (یک اندیشکده محافظه کار درگیر در تلاش های کابینه نتانیاهو برای اصلاح سیستم قضایی) در بیت المقدس اشغالی را با بتن (مکعب های سیمانی تقویت شده) بستند.

همچنین طرح هایی برای مسدود کردن جاده های اطراف فرودگاه بن گوریون اجرا شد تا از ورود بنیامین نتانیاهو، به آنجا برای سفر رسمی به ایتالیا ممانعت شود.

فعالیت‌های اعتراضی با راهپیمایی‌ والدین و کودکان، از مدارس شروع شد تا در نقاط مرکزی یکدیگر را ملاقات و تجمع نمایند.

جنبش اعتراضی امروز شامل راهپیمایی‌، اعتصاب‌های موقت در محل‌های کار، بستن راه‌های اصلی، اختلال در خدمات قطار و تجمع در مقابل خانه‌های مقامات ارشد کابینه افراطی راست‌گرا می باشد و اوج این اعتراض‌ها به عنوان یک تظاهرات بزرگ سازمان‌یافته، عصر امروز پنجشنبه در مرکز تل آویو رخ داد.

بیش از دو ماه است رژیم صهیونیستی شاهد تشدید تظاهرات هفتگی برای تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو جهت عقب نشینی از طرح های کاهش اختیارات قوه قضاییه این رژیم به نفع قوه مقننه و مجریه است.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین های اشغالی (اسراییل) از آن به کودتای «قانون اساسی» تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

پربیننده ترین خبرها