بن‌‌گویر رئیس پلیس تل آویو را برکنار کرد

بن‌‌گویر رئیس پلیس تل آویو را برکنار کرد
جمعه 19 اسفند 1401 - 04:01

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی رئیس پلیس تل آویو را به خاطر ناتوانی در کنترل تظاهرات امروز در این شهر برکنار کرده است.

العالم-فلسطین اشغالی

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که ایتمار بن ‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی رئیس پلیس تل آویو را به خاطر ناتوانی در کنترل تظاهرات روز پنجشنبه برکنار کرده است.

همزمان، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک افسر ارشد را به دلیل رهبری اعتصابات و اعتراضات خلبانان اسرائیلی علیه طرح نتانیاهو برای اصلاحات قضایی برکنار کرده است.

مخالفان کابینه نتانیاهو روز پنجشنبه علیه تغییرات در ساختار قضایی در تل آویو و قدس اشغالی تظاهرات کرده و با پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

در حالی‌که کابینه نتانیاهو در روز 29 دسامبر 2022 به قدرت رسید، اعتراضات علیه محتوای اولیه اصلاحات قضایی، از روز هفتم ژانویه 2023 آغاز شد (یعنی تنها 8 روز پس از بازگشت نتانیاهو به قدرت).

اینکه یک کابینه تنها یک هفته پس از ورود به قدرت با اعتراضات مدنی روبه‌رو شود، در تاریخ رژیم صهیونیستی و احتمالاً جهان بی سابقه و کم سابقه است.

معترضان وجود یک قوه قضاییه مستقل را لازمه دموکراسی می‌دانند و کابینه را متهم به پیشبرد یک «کودتای سفید» یا «انقلاب قانونی» کرده اند.

احزاب مخالف، معتقدند نتانیاهو اساساً به دلیل اینکه دست کم در 5 پرونده قضایی با اتهاماتی نظیر «سوء استفاده از قدرت»، «سوء استفاده از اعتماد عمومی»، «دریافت رشوه» و «کلاهبرداری» روبه‌روست، وزارت دادگستری را به انجام اصلاحات قضایی موظف کرده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها