تداوم اعتراضات سراسری در فرانسه علیه برنامه‌های بازنشستگی ماکرون در روز شنبه

تداوم اعتراضات سراسری در فرانسه علیه برنامه‌های بازنشستگی ماکرون در روز شنبه
شنبه 20 اسفند 1401 - 16:15

رسانه‌های محلی از انباشت زباله‌ها در خیابان‌های پاریس و افزایش چشمگیر تعداد موش‌ها در این شهر خبر می‌دهند.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، فرانسه روز شنبه با هفتمین روز تظاهرات علیه برنامه‌های اصلاحات حقوق بازنشستگی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور، در بحبوحه اعتصاب‌های مداوم که پالایشگاه‌ها، حمل‌ونقل عمومی و جمع‌آوری زباله را تحت تأثیر قرار داده است، مواجه شد.
ائتلافی از اتحادیه های کارگری فرانسه که از زمان آغاز جنبش اعتراضی در پایان ژانویه، نمایش نادری از وحدت را حفظ کرده اند، امیدوارند به فشار بر دولت برای عقب‌نشینی از اصلاحات ادامه دهند. نقطه مهم مورد مناقشه در این اصلاحات، افزایش حداقل سن بازنشستگی از 62 به 64 سال است.
بر اساس آمار وزارت کشور، انتظار می رود تا یک میلیون نفر در بیش از 200 راهپیمایی در سراسر کشور شرکت کنند در حالی که سنا به بررسی اصلاحات ادامه می دهد. انتظار می‌رود رای‌گیری احتمالی در مورد متن این قانون از سوی مجلس اعلای پارلمان تا یکشنبه شب انجام شود.
تظاهرات از ساعت 10 صبح در خیابان‌های شهرهای بزرگ از جمله تولوز و نیس آغاز شد. یک راهپیمایی در پاریس قرار است از ساعت 14 به وقت محلی آغاز شود.
بر اساس آمارهای دولتی، سه‌شنبه هفته گذشته 1.28 میلیون نفر در تظاهرات به خیابان ها آمدند که بالاترین میزان مشارکت از زمان آغاز جنبش اعتراضی است. اتحادیه ها آمار معترضان را 3.5 میلیون نفر تخمین می‌زنند.
نظرسنجی ها نشان می‌دهد اکثریت رأی‌دهندگان با طرح ماکرون مخالف هستند در حالی که اکثریتی شکننده از اقدامات اعتصابی حمایت می‌کنند.
سخنگوی توتال به رویترز گفت اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها و انبارهای این شرکت بزرگ نفتی فرانسه ادامه دارد در حالی که اپراتور راه آهن عمومی SNCF می‌گوید خدمات ملی و منطقه‌ای در پایان هفته به شدت مختل خواهند شد.
به گزارش رسانه‌های محلی، در پاریس، زباله‌ها همچنان در خیابان‌ها انباشته می‌شوند و ساکنان از افزایش روزافزون موش‌ها خبر می‌دهند.
سنای راستگرا با مشارکت حزب میانه‌روی رنسانس ماکرون، باید به اصلاحات حقوق بازنشستگی رای مثبت دهد، اما در این صورت، احتمالاً هفته آینده این لایحه توسط کمیته مشترکی متشکل از قانون‌گذاران مجلس عوام و اعلا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها