گزارش العالم از توانمندی جمهوری اسلامی ایران در صنعت هوایی

شنبه 20 اسفند 1401 - 17:20

با حضور سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  از جنگنده بهینه سازی شده آموزشی یاسین رونمایی شد.

العالم – ایران

به گزارش العالم، با حضور سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جنگنده بهینه سازی شده آموزشی یاسین رونمایی شد. قرار است این جنگنده به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شود.

تهران اعلام کرده که این هواپیما ساخت داخل بوده و نیاز نیروهای مسلح به آن را برآورده می کند.

آشتیانی درباره این جنگنده گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در بحث ارتقای سطح توان رزمی نیروی هوایی، آموزش خلبانان است و برای این کار به هواپیماهای آموزشی در کلاس های مختلف نیاز است. این هواپیما دارای ویژگی های خاصی است که از مهمترین آنها می توان به طراحی بومی عالی آن اشاره کرد و اینکه در زمینه های مختلف مانند آموزشی و رزمی قابل استفاده است.

از مهمترین ویژگی های دیگر آن می توان به ساخت صندلی خلبان، فناوری الکترونیکی، موتور و رادار در داخل کشور اشاره نمود.

واحدی نیز گفت: یکی از پایه های اساسی ارتقای قابلیت های رزمی، آموزش خوب خلبانان است. برای این کار باید تجهیزات خوبی داشته باشیم. یکی از آنها این هواپیمای آموزشی است که توسط دستان ماهر بومی طراحی و ساخته شده است.

در این میان ایران یکی از معدود کشورهایی است که از فناوری هوایی برخوردار است.

تولید و عرضه هواپیما به واحدهای نظامی به افزایش محسوس توان عملیاتی آن کمک می کند و تجهیز ناوگان هوایی به جت آموزشی باعث تقویت توانمندی های صنایع هوایی ایران می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها