برای سفر به تهران؛

دعوتنامه آیت‌الله رئیسی تسلیم رئیس جمهور عراق شد

دعوتنامه آیت‌الله رئیسی تسلیم رئیس جمهور عراق شد
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 18:32

«عبداللطیف جمال رشید»‌ رئیس جمهوری عراق امروز (یکشنبه) پیام کتبی از سوی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد که شامل دعوت رسمی برای سفر به تهران است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش رسانه‌های عراق، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری این کشور امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دعوتنامه امروز توسط محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق در کاخ بغداد تسلیم رئیس جمهور این کشور شد.

رئیس جمهور عراق با تشکر از رئیس جمهور ایران و افتخار از این دعوت محبت‌آمیز تاکید کرد که در اولین فرصت به این دعوت پاسخ داده خواهد شد.

جمال رشید همچنین از توافق جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فی مابین ابراز خوشحالی کرد.

رئیس جمهور عراق ابراز امیدواری کرد که تحولات مثبت بیشتری در سطح منطقه و بین المللی حاصل شود.

وی بر اهمیت همکاری و هماهنگی مشترک دو کشور به نحوی که امنیت و ثبات در منطقه را تقویت کند و بر لزوم تلاش جدی برای توقف درگیری‌ها و دستیابی به صلح و امنیت جهانی تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز از تلاش‌های بغداد برای میزبانی از دورهای مذاکرات بین تهران و ریاض و اهمیت آن‌ها در توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی، تشکر و قدردانی کرد.

آل صادق بر علاقه مندی و اشتیاق ایران برای ادامه همکاری مشترک با عراق به نحوی که تضمین کننده ارتقای روابط دوجانبه در راستای تامین منافع عالی دو کشور باشد، تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها