گفت وگو با اولین مدیر شکبه العالم در بیستمین سالگرد تاسیس این شبکه

گفت وگو با اولین مدیر شکبه العالم در بیستمین سالگرد تاسیس این شبکه
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 19:52

اولین مدیر شبکه خبری العالم با حضور در استودیوی خبر این شبکه گفت: شبکه العالم پخش خود را همزمان با آغاز اشغال عراق توسط آمریکا شروع کرد.

العالم – ایران

حسن بهشتی‌پور تحلیلگر سیاسی و اولین مدیر شبکه خبری العالم که امروز (یکشنبه 21 اسفند ماه / 12 مارس) به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس شبکه، با العالم گفت وگو کرده است، از آغاز به کار این شبکه در بحبوحه اقدام آمریکا درحمله به عراق و اشغال این کشور سخن گفت.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: شبکه العالم حدود 20 روز قبل از شروع حمله آمریکایی ها به عراق تاسیس شد و این شبکه در آغاز 8 ساعت برنامه در طول روز پخش می کرد، سپس ساعات پخش آن پس از 10 روز به 16 ساعت افزایش یافت.

بهشتی پور
وی گفت: مسئولان این شبکه، حمله آمریکا به عراق را پیش بینی کرده بودند و به همین دلیل برنامه ریزی لازم را برای پوشش مستقیم وقایع این تهاجم تاریخی ناعادلانه انجام دادند.
بهشتی پور خاطرنشان کرد، شبکه العالم در حالی روند وقایع جنگ ناعادلانه علیه عراق را پوشش داد که پیش‌بینی‌های مسئولان این شبکه در این زمینه محقق شد، شبکه العالم یک پنجره جانبی روی صفحه نمایش خود برای پوشش زنده حوادث در بغداد باز و این وقایع را به طور مستقیم پخش کرد.
اولین مدیر شبکه العالم در دامه از مرحوم جبار حاتمی مجری، تحلیلگر سیاسی و متخصص در امور عراق شاغل در این شبکه یاد کرد و گفت: او در جریان تمام اتفاقات بود و به طور 24 ساعته وقایع جنگ علیه عراق را به بینندگان منتقل می کرد و حتی به خانه نمی رفت و شب را در شبکه به صبح می رساند.
بهشتی پور روز حمله آمریکا به عراق را به یاد آورد و افزود: معاون وقت برون مرزی رئیس سازمان صدا و سیما ساعت چهار صبح با من تماس گرفت و درباره جنگ علیه عراق جویا شد که به او پاسخ دادم هنوز جنگ شروع نشده است، اما وقتی برای نماز صبح رفتم، حمله آمریکا به عراق آغاز شد.

در ویژه برنامه بیستمین سالگرد تأسیس شبکه العالم همچنین حنان ضیاء مجری العالم در بیروت و فواد الخرسا مجری برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم نیز حضور داشتند.

در ادامه این برنامه اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه با ایستادن بر یک بلندی در غزه درباره لحظات دشوار بمباران این منطقه توسط رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: این مکان شاهد حوادث زیادی در پنج جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بوده است.

غزهوی خاطرنشان کرد، خانه اش در ساختمانی روبروی همین مکان است که اکنون در آن ایستاده است و زمانی که رژیم صهیونیستی ساختمان های غزه را بمباران می کرد، او برای پوشش این رویداد در همین نقطه ایستاده بود و چشمانش به فرزندانش بود که آنها را در ساختمان مجاور رها کرده بود.
خبرنگار العالم در غزه ادامه داد که وقتی پوشش زنده تمام می شد، بلافاصله با فرزندانش تماس می گرفت تا از حالشان مطمئن شود و این سخت ترین لحظاتی بود که او در حین کار در شبکه خبری العالم در غزه پشت سر گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها