تلفات زلزله ترکیه به بیش از 48000 نفر رسید/ تلاش دولت برای ساخت شهرهای کانتینری

تلفات زلزله ترکیه به بیش از 48000 نفر رسید/ تلاش دولت برای ساخت شهرهای کانتینری
دوشنبه 22 اسفند 1401 - 17:36

مجموع تلفات زلزله‌های اخیر در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از 54 هزار نفر رسیده است.

العالم - ترکیه

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز دوشنبه گفت تعداد قربانیان زلزله‌های بزرگ ماه گذشته در ترکیه به 48 هزار و 448 نفر رسیده است. این در حالی است که مقامات برای ایجاد شهرهای کانتینری به منظور اسکان طولانی‌مدت افراد بی‌خانمان، امکانات گسترده‌ای را بسیج کرده اند.
با احتساب این آمار، مجموع تلفات در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از 54 هزار نفر رسیده است.
سویلو در یک کنفرانس خبری در مالاتیا، یکی از استان‌های زلزله‌زده، گفت: «تلفات در ترکیه شامل 6 هزار و 660 شهروند خارجی که بیشتر آنها سوری هستند، می‌شود و مقامات همچنان می‌کوشند 1615 قربانی را شناسایی کنند.»
زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های قوی متعاقب آن بیش از 115 هزار نفر را در ترکیه مجروح کرد و میلیون‌ها نفر را واداشت به چادرها پناه ببرند یا به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور، وعده داده است که خانه ها را طی یک سال بازسازی کند، اما چندین ماه طول خواهد کشید تا هزاران نفر بتوانند چادرها یا کانتینرهای خود و صف‌های روزانه برای غذا را ترک و به خانه‌های دائمی نقل مکان کنند.
سویلو گفت دولت قصد دارد 115 هزار و 585 کانتینر برای خانواده‌ها در 239 سایت در سراسر منطقه آسیب دیده راه‌اندازی کند. وی افزود تاکنون 23 سایت ایجاد شده و 21 هزار کانتینر راه اندازی شده است که 85 هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تاکنون 433 هزار و 536 چادر در 354 نقطه برپا شده است، گفت تا 10 روز آینده به مشاغل، محل کار موقت جدید داده می‌شود.
اردوغان در جریان بازدید روز یکشنبه خود از هاتای، یکی از مناطق آسیب‌دیده، گفت قطر متعهد شده است 10 هزار کانتینر را ارسال کند که در پایان سال گذشته در جام جهانی فوتبال از آنها استفاده شد.

پربیننده ترین خبرها