سردرگمی رژیم صهیونیستی پس از عملیات مجدو

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 - 19:13

نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در 3 روز گذشته پس از حادثه امنیتی در مرز با لبنان ناشی از انفجار بمب در مجدو در شمال فلسطین اشغالی دچار سردرگمی شده اند.

العالم – فلسطین

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجری عملیات با عبور از مرز وارد این منطقه شده است.

این حادثه باعث شد که یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارشد ارتش برای ارزیابی اوضاع امنیتی راهی مرزهای شمالی رژیم شوند و پیش از آن سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی به آلمان برای چند ساعت به تعویق افتاد.

گالانت با بیان اینکه عملیات مجدو پیچیده است، گفت: از عملیات بزرگ و دشواری که خسارات زیادی به همراه داشت، جلوگیری شد.

وی قول داد که به عاملان این عملیات ضربه وارد کند.

ارتش صهیونیستی، شین بت و پلیس سرانجام پس از روزها پنهان کاری و سانسور جزئیات این حادثه در رسانه ها، بیانیه ای منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است که یک بمب در دو راهی شهر مجدو در شمال سرزمین‌های اشغالی منفجر شد که به زخمی شدن یک راننده خودرو انجامید و عامل این عملیات نیز کشته شد.

در بیانیه با اشاره به اینکه از عامل عملیات سلاح و کمربندهای انفجاری آماده برای استفاده و سایر اقلام کشف شد، خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد وی از طریق مرز لبنان وارد اسرائیل شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که درباره این حمله و امکان دخالت حزب الله در آن به طور گسترده تحقیق می شود.

در این میان شماری از کارشناسان از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل عدم جلوگیری از وقوع چنین رویدادی انتقاد کردند.

برخی از تحلیلگران نظامی نیز گفتند که شکل این بمب با آنچه در سرزمین های اشغالی فلسطین استفاده می شد متفاوت است و شبیه بمب های کنار جاده ای است که حزب الله در کمربند امنیتی جنوب لبنان کار می گذاشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها