زخمی شدن چند فلسطینی در سرکوب راهپیمایی هفتگی در کرانه باختری

زخمی شدن چند فلسطینی در سرکوب راهپیمایی هفتگی در کرانه باختری
جمعه 26 اسفند 1401 - 17:25

نظامیان رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری را که در اعتراض به شهرک‌سازی، حمایت از اسرا و تأکید بر ادامه راه شهدا، برگزار شد سرکوب کردند که در جریان آن، ده‌ها فلسطینی مصدوم و دچار حالت خفگی شدند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از منابع فلسطینی، ده‌ها فلسطینی در نابلس واقع در کرانه باختری ، نماز جمعه را در دروازه‌های "جبل صبیح" در شهرک "بیتا" برپا کرده و سپس تظاهراتی در اعتراض به شهرک‌سازی و ایجاد مجموعه های شهرک نشین "اویتار" برگزار کردند.

به دنبال آن، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر صهیونیست در این منطقه به‌وقوع پیوست و اشغالگران به سمت فلسطینیان گاز سمی و گلوله‌های فلزی با روکش لاستیکی شلیک کردند که به زخمی شدن چند نفر منجر شد.

همچنین ، درگیری‌هایی در شهرک "بیت دجن" در شرق نابلس به وقوع پیوست و طی آن نیروهای اسرائیلی به سمت جوانان فلسطینی که در مخالفت با شهرک‌سازی ، راه پیمایی هفتگی برگزار کردند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.

راهپیمایی گسترده نیز در بیت دجن به مناسبت دومین سالگرد شهادت "شيخ عاطف حنايشة"- شیخ مقاومت- برگزار شد.

شهرک بیت دجن از اکتبر ۲۰۲۰ ، صحنه راهپیمایی هفتگی در اعتراض به احداث کانون شهرک‌سازی در منطقه شمال شرقی اراضی این شهرک است که طی آن شیخ عاطف حنایشه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و ده‌ها فلسطینی دیگر مجروح شدند.

به دنبال یورش نیروهای اشغالگر به شهرک "سبسطیه" در شمال نابلس، درگیری به این منطقه نیز گسترش یافت.

ده‌ها شهرک‌نشین با حمایت نیروهای اشغالگر به روستای "قریوت" در جنوب نابلس یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند و در جریان این یورش، نظامیان اشغالگر منازل فلسطینیان را با بمب‌های گازی هده قرار دادند.

در مقابل، مبارزان فلسطینی هم شهرک "شاكيد" در غرب جنين را هدف حملات خود قرار دادند.

درگیری‌های مشابه نیز در روستای "کفر قدوم" در شرق قلقلیه به وقوع پیوست و طی آن، چند فلسطینی زخمی شدند.

گزارش‌ها از رام‌الله نیز حاکی‌ است که نیروهای اشغالگر یکی از ورودی‌های شهرک "اللبن" را بستند و راهپیمایی را که در اعتراض به احداث کانون شهرک‌سازی در این روستا برگزار شد، سرکوب کردند که در نتیجه آن، تعدادی فلسطینی زخمی شدند.

همچنین در درگیری‌هایی که در منطقه "بیت زعته" در شهرک "بیت امر" واقع در شمال الخلیل به وقوع پیوست ، ده‌ها فلسطینی در جریان استنشاق گازهای سمی دچار خفگی شدند.

جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شهرک "الرام" در شمال قدس اشغالی نیز درگیر شدند.

مناطق مختلفی از کرانه باختری و قدس ، هر هفته صحنه راهپیمایی‌های هفتگی در اعتراض به شهرک‌سازی هستند و نیروهای اشغالگر با گاز سمی و گلوله، به سرکوب فلسطینیان اقدام می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها