ترامپ با مطرح کردن ادعای دستگیری خود، هوادارانش را به «اعتراض» فرا خواند

ترامپ با مطرح کردن ادعای دستگیری خود، هوادارانش را به «اعتراض» فرا خواند
شنبه 27 اسفند 1401 - 17:08

ادعای جنجالی ترامپ ممکن است بار دیگر هوادارانش را با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، بر اساس مندرجات پستی که در روز شنبه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده مدعی شده انتظار دارد روز سه‌شنبه در یک پرونده مطرح‌شده توسط دادستانی منطقه منهتن دستگیر شود و از هوادارانش خواست اعتراض کنند.
سخنگوی دفتر دادستانی منطقه منهتن از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.
ترامپ بدون ارائه مدرک مدعی شد «درز غیرقانونی» اطلاعات از دفتر دادستان منطقه منهتن نشان می‌دهد که او دستگیر خواهد شد. ترامپ نگفت این اتهامات چه مسائلی را در بر می‌گیرد.
در پیام ترامپ آمده است: «درز غیرقانونی از دفتر دادستان فاسد بسیار سیاسی منطقه منهتن ... نشان می‌دهد بدون هیچ جرم قابل اثبات، نامزد پیشرو جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، ترامپ، روز سه‌شنبه هفته (جاری) دستگیر خواهد شد. اعتراض کنید... کشورمان را پس بگیرید.»
دفتر دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، اوایل سال جاری ارائه شواهد به هیئت منصفه را در مورد پرداخت 130 هزار دلاری مایکل کوهن، وکیل شخصی پیشین ترامپ در روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 به یک بازیگر زن فیلم‌های غیراخلاقی و مستهجن آغاز کرد.
این بازیگر می‌گوید یک دهه پیش با ترامپ رابطه نامشروع داشته است. ترامپ این ماجرا را رد کرده است.
ترامپ از سال 2017 تا 2021 رئیس جمهور آمریکا بود و گفته است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا برای بازگشت به کاخ سفید بخت خود را خواهد آزمود.
به گفته سوزان نچلس، وکیل ترامپ، دفتر براگ در اوایل این ماه از ترامپ دعوت کرد تا در برابر هیئت منصفه‌ای که در مورد این پرداخت‌ها تحقیق می‌کند، شهادت دهد. کارشناسان حقوقی معتقدند این نشانه نزدیک بودن ارائه کیفرخواست است.
کوهن در سال 2018 به اتهام تخلفات مالی کمپین فدرال مرتبط با ترتیب دادن پرداخت هایش به این بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و یک زن دیگر اعتراف کرد. او گفته است که ترامپ به وی دستور داده است این پرداخت‌ها را انجام دهد. دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن در آن زمان ترامپ را به ارتکاب جرم متهم نکرد.

پربیننده ترین خبرها