عملیات نظامی مشترک حشد الشعبی و ارتش عراق در کرکوک و صلاح الدین

عملیات نظامی مشترک حشد الشعبی و ارتش عراق در کرکوک و صلاح الدین
شنبه 27 اسفند 1401 - 18:21

منابع رسانه‌ای عراق از عملیات نظامی مشترک حشد الشعبی و ارتش این کشور برای تعقیب عناصر داعش و تروریست‌ها در دو استان کرکوک و صلاح الدین خبر دادند.

العالم ـ عراق

خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که حشد الشعبی با همکاری ارتش عراق و و نیروهای امنیتی استان‌های کرکوک و صلاح الدین با هدف تعقیب و نابودی بقایای داعش در این دو استان عملیات نظامی مشترکی را اجرا کرد.

حشد الشعبی طی بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که فرماندهی عملیات کرکوک و شرق دجله و محور شمال با مشارکت ارتش عراق و نیروهای امنیتی اقدام به حمله به مواضع داعش در این مناطق کرد.

در این بیانیه آمده است: تیپ‌های ۵۲، ۶۱، ۱۶، ۶۳ و ۴۰ و همچنین هنگ ماموریت‌های ویژه در این عملیات با همکاری نیروهای پشتیبانی و فنی مشارکت داشتند.

طبق این بیانیه، این عملیات با پوشش و همراهی نیروی هوایی ارتش عراق برگزار شد.

منابع رسانه‌ای عراق پس از پایان این عملیات اعلام کردند که تیپ ۱۶ حشد الشعبی یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن تشکیلات نظامی عراق در جنوب کرکوک را ناکام گذاشت.

برپایه این گزارش، در این عملیات سه بمب آماده انفجار در اطراف منطقه «وادی الشای» کشف و خنثی شد.

این عملیات درحالی انجام شده است که وزارت دفاع عراق جمعه شب نیز از کشته شدن چهار تروریست در استان الانبار در غرب این کشور خبر داده بود.

ستاد رسانه‌ امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه خود اعلام کرد: با پیگیری میدانی و هماهنگی میان بخش های امنیتی و یک عملیات پیش دستانه ویژه، نیروهای الحشد العشائری شیخ "مندول الجغیفی" موفق شدند که چهار تن از اعضای گروهک تروریستی داعش را کشته و خودرو حامل آنها را در منطقه "الکعره" در بیابان استان الانبار به آتش بکشند.

حشد الشعبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که این عملیات توسط نیروی مشترک اطلاعات حشد الشعبی و تیپ ۵۷ ارتش عراق انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که این نیروها به دنبال کسب اطلاعات در دره "کعره" با تروریست‌های داعشی درگیر شدند و آنها را از پای درآوردند.

به گزارش ایرنا، این عملیات چند روز پس از آن روی می‌دهد که در اقدامی مشابه عبدالوهاب الساعدی رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق یکشنبه گذشته از کشته شدن ۲۲ تروریست داعشی از جمله چندین سرکرده برجسته این گروهک در یک عملیات ویژه در استان الانبار خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها