وزیر خارجه ترکیه: اردوغان و سیسی به‌زودی با یکدیگر دیدار می‌کنند

وزیر خارجه ترکیه: اردوغان و سیسی به‌زودی با یکدیگر دیدار می‌کنند
شنبه 27 اسفند 1401 - 19:15

به گفته مولود چاووش‌اوغلو، ملاقات اردوغان و سیسی پس از برگزاری انتخابات آتی ترکیه انجام خواهد شد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، دیپلمات ارشد ترکیه روز شنبه گفت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، برای پایان دادن به یک دهه سردی روابط دو کشور دیدار خواهند کرد.
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که در جریان سفر به قاهره در کنار همتای مصری خود سامح شکری سخن می‌گفت، افزود آنکارا می‌خواهد «روابط دیپلماتیک بین دو کشور را به بالاترین سطح بازگرداند».
شکری نیز در این نشست مطبوعاتی گفت «اراده سیاسی از سوی روسای جمهور دو کشور برای عادی‌سازی روابط» وجود دارد.
سفر چاووش‌اوغلو به دنبال سفر شکری به ترکیه در ماه گذشته برای نشان دادن همبستگی پس از زمین‌لرزه ویرانگر که ده‌ها هزار کشته در ترکیه و سوریه - همسایه ترکیه - برجا گذاشت، انجام می‌شود.
چاووش‌اوغلو در ادامه اظهارات خود گفت: «ممکن است در آینده اختلاف نظر داشته باشیم اما ما هر کاری انجام خواهیم داد تا از تیرگی مجدد روابط خود جلوگیری کنیم.»
پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر، متحد ترکیه در سال 2013، روابط دو کشور با مشکل مواجه شد.
در آن زمان اردوغان گفت «هرگز» با «کسی» مانند سیسی صحبت نخواهد کرد.
اما در ماه نوامبر، سیسی و اردوغان در قطر با یکدیگر دست دادند، موضوعی که ریاست جمهوری مصر آن را به عنوان آغازی جدید در روابط دو کشور اعلام کرد و رهبران دو کشور پس از زلزله 6 فوریه نیز با یکدیگر تلفنی صحبت کردند.
چاووش‌اوغلو روز شنبه گفت دیدار اردوغان و سیسی «پس از انتخابات ترکیه» - انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در 14 ماه مه برگزار شود، انجام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها