واکنش سوریه به هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم از سوی نظامیان اوکراینی

واکنش سوریه به هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم از سوی نظامیان اوکراینی
شنبه 27 اسفند 1401 - 19:32

وزارت اوقاف سوریه با محکوم کردن هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در اوکراین اعلام کرد که این اقدام با هدف «تبدیل جنگ سیاسی به دینی» انجام شده است.

العالم ـ اروپا

شیخ خضر شحرور نماینده وزیر اوقاف سوریه روز شنبه در گفت و گو با شبکه روسیا الیوم تصریح کرد: همه مسلمانان جهان، اقدام به سوزاندن قرآن کریم از سوی نظامیان اوکراینی را محکوم می کنند و هتک حرمت به کتاب خدا رفتار پستی است که باعث ایجاد تنفر می شود و با هدف تغییر جنگ سیاسی به دینی انجام شده است.

وی اضافه کرد: سکوت دولت اوکراین در قبال این اقدام زشت نظامیان خود، نشانه تایید این عمل زشت و تغییر مسیر این جنگ به سرکردگی آمریکا و تبدیل آن به جنگ مذهبی و دینی است که خردمندان فعال در میدان سیاست آن را رد می کنند.

شحرور گفت: همه ادیان، مردم را به سوی رحمت، محبت و فضائل اخلاقی دعوت می کنند و مسئولان اوکراینی با حمایت آمریکا، این کشور را به مسیر ساخته دسته غرب که به سوی قتل، تندروی، کشتار و دهشت افکنی فرا می خواند و مخالف با فطرت پاک انسانی است، می برند.

وی بیان کرد: غربی ها تندروی و دهشت افکنی را بنیان گذاشتند درحالی که مسلمانان هیچ زمانی تندرو و دهشت افکن نبودند، این غربی ها بودند که تروریسم را بوجود آوردند و آن را به سراسر جهان صادر کردند.

به گزارش ایرنا، شماری از نظامیان تندرو اوکراینی در اقدامی موهن، با انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، صفحاتی از قرآن کریم را پاره کرده و آتش می‌زنند.

سربازان اوکراینی به هنگام این اقدام شنیع، الفاظی توهین‌آمیز نسبت به قرآن برزبان جاری می‌کنند و همزمان یکی از این افراد نیز اقدام به خرد کردن پیه خوک بر روی قرآن کریم می‌کند.

پربیننده ترین خبرها