دبیرخانه کنگره احزاب عرب: محاصره ظالمانه سوریه باید رفع شود

دبیرخانه کنگره احزاب عرب: محاصره ظالمانه سوریه باید رفع شود
شنبه 27 اسفند 1401 - 20:20

اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی که برای حضور در شصت و سومین نشست اضطراری این دبیرخانه به دمشق سفر کرده‌اند، امروز (شنبه) در دیدار با رئیس جمهوری سوریه بر لزوم لغو محاصره ظالمانه این کشور توسط آمریکا و غرب تأکید کردند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» نوشت که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه امروز (شنبه) در دمشق میزبان اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی بود.

«قاسم صالح» دبیرکل دبیرخانه کنگره احزاب عربی در این دیدار از سوریه برای میزبانی نشست دبیرخانه در این مرحله حساس تشکر کرد.

وی به نمایندگی از اعضای دبیرخانه ضمن تسلیت به رئیس جمهور و ملت سوریه به دلیل زلزله ویرانگر اخیر و جان باختن شماری از شهروندان این کشور، بر همبستگی همه طرف‌های حاضر در کنفرانس با سوریه در راستای مقابله با پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی نیز بر لزوم پایان دادن به اشغال تمامی سرزمین‌های سوریه و رفع محاصره ظالمانه و تحریم‌های اجباری یکجانبه اعمال شده علیه ملت سوریه تاکید کردند.

حاضران در این دیدار عنوان کردند، این اقدامات نشان دهنده اقدامات غیرقانونی و مغایر با قوانین بین المللی و بیانگر استکباری بودن سیاست آمریکاست.

اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی همچنین اعلام کردند با وجود همه برنامه‌ریزی‌های تروریستی در راستای ویران کردن سوریه، اسد با استواری و پیروزی، این کشور را به قطب نمایی برای عرب‌ها تبدیل کرده است.

بشار اسد نیز در این دیدار گفت که «امروز فرصت برای تحرک احزاب و نیروهای سیاسی مهیا شده است، چراکه نمونه‌های واقعی و عملی در صحنه وجود دارد که موفقیت ملت محاصره شده در برابر تحریم و محاصره را نشان داده است و این برخلاف تصویر شکستی است که رسانه‌های متخاصم سال‌ها پیش از جامعه عرب ارائه کرده‌اند».

به گزارش ایرنا، شصت و سومین نشست اضطراری دبیرخانه کنگره احزاب عربی امروز با عنوان «آری به وحدت، حاکمیت و پروژه ملی سوریه، نه به محاصره و تجاوز به سوریه» در هتل شام دمشق برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها