زلال قرآن (2220)؛

نتیجه سِلم و صفای حاصل از اطاعت از خداوند چیست؟

نتیجه سِلم و صفای حاصل از اطاعت از خداوند چیست؟
شنبه 27 اسفند 1401 - 22:09

العالم - زلال قرآن
به گواه بخش دوم آیه 15 و آیه 16 سوره مبارکه مائده:

«... قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّـهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ . يَهْدِي بِهِ اللَّـهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ»

ترجمه: (... هما نا از جانب خدا برای (هدایت) شما نوری (عظیم) و کتابی آشکار آمد. خدا بدان کتاب هرکس را که از پی خشنودی او رود به راه های سلامت هدایت کند و آنان را از تاریکی‌های (جهل و گناه) بیرون آورد و به عالم نور داخل گرداند و به راه راست رهبری کند).

خداوند رحمان او را به نور خویش به راه های سلامت و امن هدایت می فرماید و به ساحل امن رضوان خود که ضامن ایمنی از هر آفت و آسیبی است، می رساند.

کسی که با تبعیت و اطاعت محض از اوامر خداوند تبارک و تعالی و عمل به احکام دین او، در صراط مستقیم قرار گیرد، خداوند کریم هم به عنایت خاصه خویش او را به قلب سلیم توفیق داده و به دارالسّلام رضوان خود وارد می کند و از شرّ منیت، خود خواهی، نفس امّاره و شیاطین جنی و انسی در امان می دارد.

کسی که به چنین توفیق بزرگی دست یابد، ان شاءَالله از مشمولین آیه 112 سوره مبارکه بقره:

« بَلَىٰ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّـهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»

ترجمه: (آری، هرکه تسلیم حکم خدا گردید و نیکوکار گشت مسلّم اجرش نزد خدا خواهد بود و آنان را هیچ خوف و اندیشه و هیچ اندوهی نخواهد بود).

بوده و به فضل الهی از هر خطر و آفتی در سلامت و امان خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها