تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در یازدهمین هفته

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در یازدهمین هفته
يکشنبه 28 اسفند 1401 - 01:09

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سیاست‌های کابینه او تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش تارنمای عرب ۴۸، شهرهای مختلف فلسطین اشغالی برای یازدهمین هفته پیاپی شاهد تظاهرات علیه نتانیاهو و به ویژه سیاست اصطلاحات قضایی که قرار است پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب کند، بود.

بر اساس این گزارش، ده‌ها هزار نفر در خیابان کابالان تل آویو در اعتراض به آنچه که معترضان تضعیف دستگاه قضایی این رژیم خواندند، تظاهرات کردند. خیابان أیالون و نیز تقاطع «حوریف» شاهد حضور هزاران معترض است.

در خیابان ۶۵ تل آویو هزاران معترض حضور داشتند و این خیابان در تقاطع کرکور توسط نیروهای پلیس بسته شد و پلیس اقدام به متفرق کردن معترضان کرد و شماری نیز در جریان حمله نیروهای پلیس بازداشت شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی از ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن معترضان به سیاست‌های نتانیاهو استفاده کرد.

این گزارش می‌افزاید، در قدس اشغالی، بئر السبع، إشدود، نتانیا، هرتزلیا، رعنانا، کفار سابا و هود هشارون نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده و هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند.

منابع خبری افزودند، تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه او پس از گذشت یازده هفته به ۱۲۰ نقطه در خیابان‌های فلسطین اشغالی کشیده شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها