گشاده‌رویی ایران در برابر کشورهای همسایه و نمایان شدن دشمن اصلی

گشاده‌رویی ایران در برابر کشورهای همسایه و نمایان شدن دشمن اصلی
يکشنبه 28 اسفند 1401 - 10:26

«نبیل سرور» استاد روابط بین الملل اظهار داشت که گشاده رویی ایران در برابر کشورهای همسایه باعث شد که مسا‌‍ئل پر تنش در منطقه به کناری رفته و زمینه برای شناسایی دشمن اصلی منطقه فراهم گردد.

العالم - ایران

نبیل سرور طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه مع الحدث گفت: توافق ایران-عربستان روابط مثبتی بین دو طرف ایجاد کرد که بزرگ ترین نهادهای سیاسی منطقه هستند و همین امر به پایان یافتن بسیاری از مسائل تنش برانگیز منجر شد.

وی پیش بینی کرد که همین مسئله برای تشخیص دشمن اصلی در منطقه زمینه سازی خواهد کرد و این دشمن درواقع رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که سعی در تحمیل سلطه خود بر منطقه دارند.

این استاد روابط بین الملل تاکید کرد که ایران نسبت به هر آنچه در منطقه خلیج فارس اتفاق می افتد هوشیار است و می داند که روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی به بهانه ایران هراسی ایجاد شده است. لذا راه را برای ارتباط با اعضای شورای همکاری خلیج فارس باز کرد تا دشمنان واقعی و آشکار در منطقه را به آنها نشان داده و بدین صورت در جهت منافع امنیتی و سیاسی گام بردارد.

گفتنی است که منطقه خلیج فارس اخیرا شاهد فعالیت های فشرده ای در راستای تقویت روابط میان ایران و دولت های همسایه آن ازجمله عربستان، بحرین، امارات و کویت است.

پربیننده ترین خبرها