سخنگوی نیروهای مسلح یمن: آماده هر اقدامی علیه حضور نظامی خارجی هستیم/ تشریح دستاوردهای مقاومت یمن در جنگ 8 ساله / هدف قرار دادن ۴۸ پهپاد مسلح آمریکایی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: آماده هر اقدامی علیه حضور نظامی خارجی هستیم/ تشریح دستاوردهای مقاومت یمن در جنگ 8 ساله / هدف قرار دادن ۴۸ پهپاد مسلح آمریکایی
يکشنبه 28 اسفند 1401 - 18:18

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی نیروهای صنعا برای اجرای اقدامات لازم در مقابله با حضور نظامی نیروهای خارجی در اراضی یمن تاکید کرد.  

العالم-یمن

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر امروز (یکشنبه) با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی به تشریح دستاوردهای مقاومت یمن در طول هشت سال تجاوز به این کشور پرداخت.

وی گفت: نیروی هوایی طی هشت سال گذشته 12009 عملیات انجام داده که 3264 مورد از آنها تهاجمی بوده و 8745 مورد دیگر، عملیات شناسایی به شمار می رود. عملیات های تهاجمی به 2267 عملیات داخلی و 997 عملیات خارجی تقسیم می شود و یگان پهپادی نقش بارزی در موفقیت بسیاری از عملیات‌های خاص داشتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: شمار اجمالی عملیات دفاع هوایی طی هشت سال ۴۵۸۵ عملیات بود. یگان پدافندی ما موفق به سرنگونی ۱۶۵ هواپیمای شناسایی و جنگی شدند. ۱۳ هواپیما و ۱۰ بالگرد آپاچی و ۶ بالگرد بلاک هاوک ساقط شدند.

سریع خاطرنشان کرد: ۴۸ پهپاد مسلح آمریکایی و ۱۲۳ هواپیمای جاسوسی دیگر ساقط شده است. نیروی دریایی و دفاع ساحلی ما طی هشت سال گذشته ۳۸ عملیات انجام داده و نیروهای دریایی سعودی و اماراتی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: یگانهای نیروی زمینی ۲۵۰۰۰۰ عملیات متنوع انجام داده است. یگان تک تیرانداز ۷۱۱۲۸ عملیات انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ادامه جنگ و محاصره به منزله وارد شدن خسارات بیشتر به متجاوزان است. ادامه جنگ جز به تنش بیشتر منجر نخواهد شد و گزینه‌های مشروع ما برای دفاع از کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

سریع تاکید کرد: متجاوزان باید از تحولات سالیان گذشته درس بگیرند و بدانند که یمن قدرتمند تر شده است. ما آماده مقابله با هر رخدادی هستیم و در اوج آمادگی جنگی برای مقابله با متجاوزان به سر می بریم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: جنگ علیه کشور ما و محاصره یمن با رهبری و نظارت آمریکا و مشارکت غربی ها رخ داده است.

وی افزود: مخالفت حضور نیروهای خارجی در کشورمان هستیم و تاکید می‌کنیم که حضور خارجی نامشروع است و در راستای تلاش‌ها برای اشغال کشور است. ما با مردم خود عهد می‌بندیم که نیروهای مسلح آماده عمل به ماموریت‌های خود و در راس آن نبرد آزادسازی هستند.

یحیی سریع تاکید کرد: نیروهای خارجی در یمن، هدف مشروع ما و همه ملت یمن هستند. ما آماده اجرای فرامین ضد حضور خارجی در یمن هستیم. آماده مقابله با هر رخداد و در هم شکستن تحرکات دشمن و مزدوران هستیم. آماده مقابله مشروع با متجاوزان و رخنه‌ها در جبهه‌های کاهش تنش هستیم. ما به توسعه توان نظامی خود و افزایش تجارب جنگی مان ادامه می‌دهیم.

پربیننده ترین خبرها