درخواست ترامپ برای تظاهرات و اعتراض با واکنش سرد حامیانش روبرو شد

درخواست ترامپ برای تظاهرات و اعتراض با واکنش سرد حامیانش روبرو شد
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 10:51

تقاضای ترامپ از هوادارانش برای اعتراض به بهانه دستگیری احتمالی وی در روز سه‌شنبه این بار نتوانسته است راست‌گرایان افراطی را به خیابان‌ها بکشاند.

العالم ـ آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، درخواست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای تظاهرات پیش از مطرح شدن کیفرخواست پیش‌بینی‌شده‌اش در نیویورک، واکنش‌های سرد و اندکی را از سوی حامیانش به همراه داشت. حتی برخی از سرسخت‌ترین وفاداران او، این ایده را اتلاف وقت یا تله‌ای برای اجرای قانون تلقی می‌کنند.

دوگانگی و بی‌تفاوتی موجود، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا ترامپ، گرچه همچنان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، همچنان از این قدرت برخوردار است که حامیان راست افراطی را به روشی که بیش از دو سال پیش، قبل از ۶ ژانویه ۲۰۲۱ انجام داد، بسیج کند یا خیر؟

در آن زمان، اقدام ترامپ به شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده منجر شد. همچنین این وضع نشان می‌دهد که صدها دستگیری پس از شورش مرتبط با کنگره، و محکومیت‌های طولانی‌مدت به حبس، احتمالاً تمایل به تکرار ناآرامی‌های گسترده را کاهش داده است.

با این حال، چهار مقام به آسوشیتدپرس گفتند مجریان قانون در نیویورک همچنان به نظارت دقیق مکالمه‌های آنلاین درباره شکل‌گیری اعتراضات و خشونت در صورت دستگیری ترامپ ادامه می‌دهند. به گفته مقامات، این پیام‌ها که عمدتاً به صورت آنلاین و در گروه‌های چت ارسال می‌شوند، شامل فراخوانی از معترضان مسلح برای مقابله با مأموران اجرای قانون و تلاش برای جلوگیری از هرگونه دستگیری احتمالی است.

باشگاه جمهوریخواهان جوان نیویورک از برنامه های خود برای تظاهرات در یک مکان نامعلوم در منهتن در روز دوشنبه خبر داده است و پست‌های تند اما اندک در شبکه‌های اجتماعی ای از طرفداران منتشر شد که خواستار درگیری مسلحانه با مجریان قانون در ملک ترامپ در فلوریدا بودند.

اما تقریباً دو روز پس از اینکه ترامپ در پلتفرم شبکه اجتماعی Truth Social خود مدعی شد انتظار دارد روز سه‌شنبه دستگیر شود و هوادارانش را تشویق به اعتراض کرد، نشانه‌های اندکی وجود دارد که درخواست او هوادارانش را برای سازماندهی و تجمع در قالب رویدادی مانند گردهمایی 6 ژانویه تشویق کرده باشد.

پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، حدود 1000 نفر از مشارکت‌کنندگان در آن شورش دستگیر شدند، بسیاری از آنها احکامی سنگین دریافت کرده و در دادگاه از اقدامات خود ابراز پشیمانی کرده اند. برخی دیگر نیز از احساس طرد شدن توسط ترامپ شکایت کرده اند. نظریه‌های توطئه مبنی بر اینکه این شورش توسط خبرچینان مخفی مجری قانون در میان جمعیت تشدید شده یا حتی راه اندازی شده است، همچنان در فضای مجازی رونق دارند. حامیان ترامپ در دو روز گذشته این مسائل را به عنوان مبنایی برای دوری کردن از یک اعتراض گسترده مطرح کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها