ادامه واکنش‌ها به اظهارات وزیر تندرو رژیم صهیونیستی

سه شنبه 1 فروردين 1402 - 17:18

مصیبت ها و بحران های داخلی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. یکی از دلایل این مشکلات بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی تندروی این رژیم و صحبت های جنجالی او در رد موجودیت ملت فلسطین آن هم در برابر نقشه‌ای از اسرائیل شامل کرانه باختری اشغالی، غزه و اردن است.

العالم-فلسطین اشغالی

اردن پس از اين اقدام تنش زا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد. عمان نیز رفتار اسموتریچ را محکوم کرده و آن را اقدامی تحریک کننده از سوی این وزیر تندرو و نژادپرست عنوان کرد که به منزله نقض عرف بین المللی و توافق نامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی است.

اندکی پس از بیانیه اردن وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی بر پایبندی خود به توافق نامه صلح با اردن و تغییر نکردن موضع رژیم و اقرار آن به تمامیت ارضی اردن تاکید کرد.

محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین اظهارات این وزیر صهیونیست را محکوم کرده و آن را تحریک کننده و شاهدی قطعی بر ایدئولوژی نژادپرستانه وتندروی صهیونیستی دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواستار بازداشت اسموتریچ شد و او را کینه توز، تروریست و نژادپرست خواند.

جنبش حماس نیز اظهارات این شخص را محکوم کرده و آن را نژادپرستانه توصیف کرد.

جوزپ بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حکومت رژیم صهیونیستی را به عدول از این اظهارات دعوت کرده و خواستار اقدام طرفین برای كاهش تنش با یکدیگر شد.

گفتنی است که اظهارات اخیر اسموتریچ در انکار وجود ملت فلسطین اولین آن در نوع خود نبود، بلکه وی ماه گذشته نیز خواستار محو روستای حواره فلسطین واقع در شمال کرانه غربی اشغالی شده بود.

پربیننده ترین خبرها