خشم آمریکا از سفر اسد به امارات: با عادی‌سازی روابط کشورها با دمشق مخالفیم

خشم آمریکا از سفر اسد به امارات: با عادی‌سازی روابط کشورها با دمشق مخالفیم
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 09:11

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان روز یکشنبه میزبان بشار اسد بود.

العالم - سوریه

به نقل از سی‌ان‌ان، ایالات متحده در پی دومین سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به امارات متحده عربی طی بیش از یک دهه اخیر بار دیگر از عادی‌سازی روابط کشورها با دمشق به شدت انتقاد کرد.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، به خبرنگاران گفت: «ما نه روابط خود را با رژیم اسد عادی می‌کنیم و نه از دیگران می‌خواهیم که چنین کنند آن هم وقتی که هیچ پیشرفت واقعی و پایداری برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی دیده نمی‌شود.»

وی افزود: «ما همچنان از هر کسی که با دمشق تعامل دارد می‌خواهیم صادقانه و دقیق در نظر بگیرند که چگونه تعاملات آنها می‌تواند به تامین نیازهای مردم سوریه فارغ از این که کجا زندگی می‌کنند کمک کند.»

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی، روز یکشنبه میزبان بشار اسد بود و به او گفت زمان آن فرا رسیده که سوریه به آغوش جهان عرب بازگردد.

شمار فزاینده‌ای از کشورها که معتقدند اسد در جنگ داخلی سوریه پیروز شده است، در حال از سرگیری روابط خود با دولت سوریه هستند.

بجز کشورهای عربی، دولت ترکیه نیز که در جنگ داخلی سوریه از شورشیان حمایت می‌کرد به‌تازگی کوشیده است روابط خود را با دمشق بازسازی کند.

پربیننده ترین خبرها