گزارش العالم از تظاهرات گسترده در بیروت

چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 18:23

درگیری میان تظاهرات‌کنندگان، که عمدتا نظامیان بازنشسته هستند و نیروهای ضد شورش در میدان "ریاض الصلح" در پایتخت لبنان شدیدتر شده است.

العالم- لبنان

به گزارش خبرنگار العالم، شدت درگیری‌ها میان معترضان به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی، و نیروهای امنیتی در بیروت به حدی است که طی آن، نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور علیه معترضانی که پرچم‌های ارتش لبنان را در جریان درگیری‌ها برافراشتند، استفاده کردند.

نیروهای ارتش نیز برای ایجاد حائل میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی، سیم‌های خاردار نصب کردند و از همقطاران خود در یگان ضد شورش خواستند که به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک نکنند.

بر این اساس، پس از تلاش معترضان برای برداشتن سیم خاردار منتهی به ورودی السرایا در میدان ریاض الصلح، درگیری بین آنها و نیروهای امنیتی بار دیگر بالا گرفت. همزمان صدای بوق آمبولانس‌ها شنیده می‌شود که حاکی از زخمی شدن شماری از معترضان دارد.

طبق این گزارش، معترضان شرکت‌کننده در این تظاهرات، مرجعیت سیاسی و بانک مرکزی را مسئول بحران‌ها و فروپاشی کشور در سطوح مختلف دانستند و خواستار افزایش حقوق متناسب با افزایش قیمت کالاها و سقوط ارزش پول ملی و نیز افزایش خدمات درمانی، کمک هزینه تحصیلی و کمک‌های اجتماعی برای کارکنان شدند.

پربیننده ترین خبرها