پرواز منظم هواپیماهای روسیه بر فراز پایگاه آمریکا در التنف سوریه

پرواز منظم هواپیماهای روسیه بر فراز پایگاه آمریکا در التنف سوریه
پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 02:40

یک مقام سازمان تروریستی سنت‌کام به ان‌بی‌سی نیوز گفت هواپیماهای روسیه تقریباً هر روز بر فراز پایگاه آمریکا در منطقه التنف سوریه پرواز می‌کنند.

العالم-آمریکا

یک ژنرال آمریکایی که مسئول عملیات‌های هوایی در منطقه غرب آسیا است گفته هواپیماهای مسلح روسیه در ماه مارس تقریباً به صورت هر روزه در حال پرواز بر فراز پایگاه آمریکا در منطقه «التنف» بوده‌اند.

«آلکسوس گرینکویچ»، فرمانده نیروی هوایی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در گفت‌وگویی با پایگاه ان‌بی‌سی پرواز هواپیماهای روسیه‌ای را نقض توافق ۴ ساله میان مسکو-واشنگتن خوانده است.

گرینکویچ در این مصاحبه با ان‌بی‌سی‌نیوز که ساعتی پیشتر منتشر شده گفته جدیدترین پرواز هوایپمای روسیه بر فراز التنف همین چند ساعت قبل‌تر اتفاق افتاده است. وی مدعی شده هواپیماهای روسیه تا به حال حدود ۲۵ بار حریم هوایی مربوط به پایگاه آمریکا را در ماه جاری نقض کرده‌اند.

وی مدعی شده نقض حریم هوایی در ماه فوریه اتفاق نیفتاد اما قبل‌تر از آن در ماه ژانویه ۱۴ بار رخ داده بود.

گرینکویچ گفت: «آنها به طور منظم مستقیم بالای سر یگان‌های ما پرواز می‌کنند... وضعیت خوشایندی نیست».

ان.بی.سی مدعی شده از جمله هواپیماهای روسیه که این مأموریت‌ها را انجام می‌دهند جنگنده‌های سوخو-۳۴ هستند. بعضی از هواپیماها تسلیحات هوا به هوا و برخی دیگر بمب‌های هوا به زمین حمل می‌کنند.

ادعای فرمانده امریکایی در شرایطی اتفاق افتاده که هفته گذشته رویارویی دو جنگنده سوخو-۲۷ روسیه با پهپاد MQ-9 آمریکایی به سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در دریای سیاه شد.

گرینکویچ گفته فکر نمی‌کند روس‌ها قصدی برای استفاده از سلاح علیه نظامیان آمریکا در سوریه داشته باشند اما چنین پروازهایی خطر خطاهای محاسباتی را بالا می‌برند. وی گفت: «با توجه به اتفاقی که برای پهپاد MQ-9 رخ داد انتظار این نوع رفتار را از یک نیروی هوایی حرفه‌ای ندارم.»

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها