محکومیت گزارش حقوق بشری واشنتگن؛

آنکارا: آمریکا موسس اکثر سازمان های تروریستی جهان است

آنکارا: آمریکا موسس اکثر سازمان های تروریستی جهان است
شنبه 5 فروردين 1402 - 17:40

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص گزارش حقوق بشر ۲۰۲۲ منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، این گزارش را محکوم و رد کرد.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش تارنمای خبری استار، وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه با بیان این که آمریکا موسس اکثر سازمانهای تروریستی جهان است، اعلام کرد: آمریکا موسس و حامی گروه تروریستی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، حزب فتح الله گولن و ... است.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه با اشاره به چشم پوشی آمریکا بر اقدامات این گروه‌های تروریستی اعلام کرد: گزارش حقوق بشر تهیه شده توسط آمریکا فاقد مشروعیت و اعتبار بوده و منتشر شده این گزارش به وضوح با انگیزه‌های سیاسی شکل گرفته و کاملاً عاری از عینیت است.

دستگاه دیپلماسی ترکیه با بیان این که آنکارا گزارش حقوق بشر تهیه شده توسط آمریکا را جدی نمی‌گیرد چرا که حاوی اطلاعات نادرست و ادعاهای بی‌اساس درباره ترکیه است، تاکید کرد: ترکیه ادعاهای مطرح شده در این گزارش را بی‌اساس و مغرضانه دانسته و آن را محکوم و کاملاً رد می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه مبارزه با همه سازمان‌های تروریستی را برای امنیت کشور خود و منطقه ضروری خوانده و اعلام کرد: در این گزارش تنها بخشی از حملات تروریستی پ‌ک‌ک در سال ۲۰۲۲ در کشور ترکیه و نقض حقوق بشر توسط این سازمان در مقیاسی غیرقابل کتمان گنجانده شده در حالی که به اقدامات و نقض حقوق بشر توسط شاخه سوری این گروه تروریستی اشاره‌ای نشده است.

به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

پربیننده ترین خبرها