یک گروه عراقی مسؤولیت حمله به پایگاه آمریکا در سوریه را برعهده گرفت

یک گروه عراقی مسؤولیت حمله به پایگاه آمریکا در سوریه را برعهده گرفت
يکشنبه 6 فروردين 1402 - 17:32

یک گروه عراقی مسؤولیت هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در شرق سوریه را به عهده گرفت.

العالم - عراق

گروه «لواء الغالبون» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پهپادهای مقاومت اسلامی وابسته به گروه "لواء الغالبون" موفق شدند ظهر روز پنجشنبه فرودگاه رمیلان در سوریه را که در اشغال نظامیان آمریکایی است، هدف قرار دهند.

در این بیانیه آمده است: این عملیات موفقیت آمیز بنا به اذعان اشغالگران آمریکایی به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی منجر شد. این عملیات و عملیاتی که در آینده اجرا خواهد شد، در چارچوب واکنش طبیعی و مشروع به هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی در کنار جنایات وحشیانه و تروریستی اشغالگران آمریکایی در کشور و منطقه ما صورت می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: فرماندهی لواء الغالبون مصمم است عملیات دقیق بیشتری علیه اشغالگران آمریکایی با سلاح‌های پیشرفته انجام دهد. آمریکایی‌ها روی امنیت را در عراق و خارج این کشور تا زمان خروج کامل آنها از کشورمان نخواهند دید.

این بیانیه توسط حاج ابوعلی معاون جهادی «لواء الغالبون» صادر شده است.

«پت رایدر»، سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام کرده بود که حمله‌ ای با ده‌ ها راکت پایگاه نظامی آمریکا در استان دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داد. «ابیگیل هموک»، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به شبکه تلویزیونی عراقی «روداوو» گفته بود که یک سرباز و یک پیمانکار در پایتخت بغداد مداوا و دو سرباز برای مراقبت‌های پزشکی به اربیل در شمال عراق منتقل شدند.

پربیننده ترین خبرها