موشک های مقاومت هذیان گویی شبانه آمریکا را نقش برآب کرد

موشک های مقاومت هذیان گویی شبانه آمریکا را نقش برآب کرد
دوشنبه 7 فروردين 1402 - 18:30

یاوه گویی های مسئولان آمریکایی با پرتاب موشک های مقاومت مردمی به پایگاه های آمریکایی ها در سوریه نقش بر آب شد.

العالم - کشکول

ناظران امور سوریه تاکید می کنند که آمریکایی ها نباید بیش از حد غره شوند و قدرت مقاومت را در پاسخگویی به اقدامات تجاوزکارانه خود نادیده بگیرند زیرا این قدرت مقاومت بود که پنتاگون را بر آن داشت تا با اتخاذ رویکردی جدید اعلام کند که «خواهان وخیم تر شدن اوضاع»نیست.

حمله پهپادها به پایگاه‌های آمریکایی کونیکو و العمر در حومه دیرالزور سوریه و موشک‌هایی که به آنها شلیک شد، اول از همه امنیت آمریکایی‌ها را هدف قرار داد که فکر می‌کردند در این منطقه ثبات برقرار است.

این در حالی است که آمریکا پیشتر به متحدان خود در منطقه اطمینان می داد که از آنان حمایت می کند با این حال پایگاه های نظامی اش مورد اصابت ده ها موشک قرار گرفت و هیچ کدام از دستگاه های امنیتی آمریکا نتوانست مانع پرتاب و اصابت این موشک ها به قلب پایگاه های کونیکو و العمر در سوریه شود.

این بزرگترین درگیری موشکی از ژوئن 2021 میلادی (مصادف با خرداد 1400 هـ.ش) است. نکته مهم این است که موشک های مقاومت مردمی دقیقا نقاطی را مورد اصابت قرار دادند که آمریکایی ها به استحکام و امنیت آنها افتخار می کردند.

با این حال این کل ماجرا نبود، بلکه با هدف قرار گرفتن این پایگاه آمریکایی، برای اولین بار، شدیدترین تلفات به نیروی انسانی آمریکایی ها وارد شد.

نکته جالب دیگر این است که آمریکایی ها در پی این حمله موشکی آنقدر خشمگین شدند که شمار زیادی از اهالی روستای الجنیدیه در دیر الزور را بازداشت کردند، چرا که حمله موشکی به قدری دقیق بود که آمریکایی ها فکر کردند اطلاعات مربوط به پایگاه نظامی آنها از این روستا به بیرون درز کرده است.

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در دیرالزور در سوریه با وجود برخورداری از تجهیزات پیشرفته شامل انواع رادار، دوربین های حرارتی و بالون های حرارتی مستقر در منطقه، موجی از ترس و وحشت در نیروهای مستقر در این پایگاه ها ایجاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها