9 کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در کنتاکی آمریکا

 9 کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در کنتاکی آمریکا
پنج‌شنبه 10 فروردين 1402 - 17:52

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد کرد که در پی سقوط دو بالگرد نظامی این کشور از نوع  بلک هاک هنگام ماموریت آموزشی در شهر تریگ واقع در ایالت کنتاکی، همه ۹ سرنشین این دو بالگرد جان خود را از دست دادند.

العالم ـ آمریکا

مقامات نظامی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند که بالگرد های بلک هاک از لشکر ۱۰۱ هوابرد این کشور در یک "ماموریت آموزشی معمول" بودند که حدود ساعت ۱۰ شب به یکدیگر برخورد کرده و سقوط کردند.

ناندیس تورمن، سخنگوی دفتر روابط عمومی پایگاه فورت کمبل، در بیانیه ای گفت: فرماندهی در حال حاضر بر مراقبت از سربازان و خانواده های آنها متمرکز است.

شهر تریگ در ۲۵ مایلی شمال غربی فورت کمبل، یک پایگاه نظامی است که در مرز کنتاکی و تنسی قرار دارد.

پیش از این ، خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی ارتش آمریکا گزارش داد: دو هلیکوپتر ارتش آمریکا در حالی که در حال انجام یک ماموریت آموزشی بر فراز کنتاکی بودند با یکدیگر برخورد کرده اند.

این سخنگو گفته بود هنوز گزارشی در خصوص وضعیت سرنشینان این بالگردها در دسترس نیست.

اندی بشیر، فرماندار کنتاکی نیز بامداد پنجشنبه نیز در پیامی در حساب کاربری توییتر خود گفت: «خبرهای ناگواری از فورت کمبل دریافت کرده‌ایم و بنظر می رسد این حادثه تلفانی را نیز در بر داشته باشد."

بنابر اعلام «ان بی سی نیوز»، مقامات آمریکایی می گویند این بالگردها در حال انجام پرواز آزمایشی در کنتاکی بودند که این حادثه به وقوع پیوست.
در حال حاضر شماری از نیروهای نظامی برای انجام تحقیقات در خصوص این صانحه هوایی، در محل حادثه حضور یافته اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها