کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را شدیدا محکوم کرد

کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را شدیدا محکوم کرد
جمعه 11 فروردين 1402 - 08:15

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) ۱۱ فروردین ماه، حملات بامداد پنجشنبه دهم و بامداد جمعه ۱۱ فروردین ماه رژیم متجاوز صهیونیستی به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد.

العالم _ ایران

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای دومین بار در بیست‌ و چهار ساعت گذشته به خاک سوریه حمله کردند و مواضعی را در دمشق مورد هدف قرار دادند. در همین خصوص یک منبع رسمی در ارتش سوریه به خبرگزاری سانا گفت: «در ساعت ۰۰:۱۷ دقیقه بامداد امروز جمعه، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، تأسیساتی در حومه دمشق را هدف قرار داد. پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کرد. این تهاجم خسارات مادی به همراه داشت».

در همین زمینه کنعانی با بیان اینکه با کمال تأسف و تعجب جامعه جهانی مورد انتظار و بازدارنده‌ای نسبت به حملات نظامی متجاوزانه و مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه از جمله فرودگاه‌های غیرنظامی و حتی اماکن مسکونی این کشور نداشته، عنوان کرد: همین مسئله باعث تشویق این رژیم در ادامه نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل و تکرار جرم و جنایت در حق شهروندان و نظامیان آن شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اقدامات تجاوزکارانه را نقض اَشکار و مستمر قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز اقداماتی فرافکنانه به منظور انحراف توجهات از بحران‌ها و شکاف‌های عمیق داخلی این رژیم و همچنین ناخرسندی آن از استحکام داخلی و گشایش‌های اخیر در روابط خارجی سوریه برشمرد.

وی بار دیگر از نهادهای مسؤول بین‌المللی و در رأس آن‌ها شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سریعا به مسؤولیت قانونی و شناخته شده خود در اقدام علیه متجاوز و ممانعت از استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض مکرر و فاحش حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور عضو سازمان ملل عمل کنند.

به گزارش فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه دهم فروردین ماه تعدادی موشک از بخش جولان اشغالی به سمت مواضع ارتش سوریه در جنوب دمشق شلیک کردند که پدافند هوایی سوریه اقدام به مقابله با این حمله موشکی کرد.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق اطراف دمشق، بر ضرورت پایان دادن به این تجاوزات تأکید کرد. در حساب توئیتری وزارت خارجه سوریه آمده است: «تجاوز تروریستی اسرائیل به برخی مناطق حومه شهر دمشق، در راستای تداوم رویکرد فاشیستی این رژیم علیه ملت‌ها و دولت‌های منطقه است و این تجاوزات مشخصا در مرحله کنونی برای فرار رژیم اشغالگر از فروپاشی داخلی است. تا زمانی که اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر متوقف نشده و این رژیم به دلیل ارتکاب جنایت مجازات نشود، منطقه روی صلح و آرامش نخواهد دید».

فارس

پربیننده ترین خبرها