اعتراض روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در سوریه

اعتراض روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در سوریه
شنبه 12 فروردين 1402 - 04:44

معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت که نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان الحسکه دست به اقدامات تحریک‌آمیز زده‌اند که با اعتراض رسمی مسکو همراه شده است.

العالم - سوریه

بعد از ادعاهای واشنگتن درباره فعالیت‌های گروه‌های مقاومت در سوریه علیه نظامیان آمریکایی، روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال سوریه پرده برداشت.

دریاسالار «اولگ گورینوف» معاون مرکز روسی «آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه» شامگاه جمعه گفت که نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان الحسکه واقع در شمال سوریه دست به اقدامات تحریک‌آمیز زده‌اند.

گورینوف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس»، توضیح داد: «اقدامات تحریک‌آمیز یگان‌های نیروهای مسلح آمریکا در استان الحسکه ثبت شده است. در جریان گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه، حرکت دو گشت ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در مسیرهای تعیین‌نشده ردیابی شد».

وی با بیان اینکه روسیه نسبت به این اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها اعتراض رسمی خود را ابلاغ کرده است، اظهار داشت که نقض قراردادهای رفع منازعه توسط ائتلاف غربی، توازن شکننده قوا را که با تلاش روسیه در منطقه به دست آمده است، به خطر انداخته و بر تحولات تأثیر منفی می‌گذارد.

این مقام روس در ادامه خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، چهار مورد گلوله‌باران منطقه کاهش تنش ادلب از سمت مواضع گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و حزب ترکستان اسلامی در سوریه ثبت شده است.

به نوشته تاس، گورینوف همچنین افزود که یک سرباز سوری در تیراندازی تروریست‌های تک‌تیرانداز به نیروهای دولتی زخمی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها