اعتکاف فلسطینیان در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش صهیونیست ها

اعتکاف فلسطینیان در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش صهیونیست ها
يکشنبه 13 فروردين 1402 - 20:59

فلسطینیان بر این عقیده اند که برای مقابله با یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در "عید فصح" که با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، راهی به جز اعتکاف در الاقصی وجود ندارد.

العالمداغهای مجازی

چند هفته قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، بسیاری از هیئت های دینی فلسطینی و نهادهای داخلی از وزارت اوقاف و امور دینی اردن درخواست کردند تا زمینه اعتکاف در مسجد الاقصی را از آغاز ماه مبارک رمضان فراهم کنند. بدین معنا که درهای مسجد را در نیمه شب باز بگذارند تا نمازگزاران بتوانند شب را برای عبادت در مسجد الاقصی سپری کنند و از یورش شهرک نشینان صهیونیست در روز موسوم به "عید فصح" جلوگیری کنند.

برای دومین بار پس از اشغال مسجد الاقصی در سال 1967 فلسطینیان موفق شدند از دومین شب ماه رمضان در الاقصی اعتکاف کنند. اما یکشنبه گذشته رژیم صهیونیستی معتکفان را وادار به ترک الاقصی کرد.

برای دومین سال پیاپی، عید فصح یهودیان با ماه مبارک رمضان همزمان شده است. در سال گذشته هزاران شهرک نشین صهیونیست از 14 ماه رمضان به مدت 7 روز به الاقصی یورش بردند.

فلسطینیان بر این عقیده اند که برای محافظت از مسجد الاقصی در برابر یورش صهیونیست ها در عید فصح، باید در مسجد اعتکاف کرد. از این رو در ساعات اندک گذشته هشتگ "اعتکاف در مسجد الاقصی" در شبکه های اجتماعی تبدیل به ترند شد. کاربران تاکید کردند که برای حفاظت از الاقصی در روز عید فصح می بایست مردم فلسطین در این مسجد اعتکاف کنند.

"رضا یاسین" نوشت: 150 فلسطینی در حال حاضر با به چالش کشیدن بخشنامه ممنوعیت اعتکاف اعلام کردند که تا پایان ماه مبارک رمضان در این مسجد اعتکاف خواهند نمود.

"اباء اشرید" نوشت: کسانی که از این توطئه مطلعند، در مسجد الاقصی اعتکاف می کنند.

"خدیجه خویص" گفت: الاقصی در راس تمام امور است؛ پس باید وقت، تلاش و جهاد را برای آن صرف کرد تا افطار آزادی را در آن تناول نمود.

"زیاد ابحیص" نوشت: نیروهای رژیم صهیونیستی کوشیدند اعتکاف کنندگان فلسطینی را از مسجد الاقصی اخراج کنند اما فلسطینیان ماندند.

کاربری تحت عنوان "ربیع عربی واحد" نوشت: اعتکاف همان موضوعی است که رژیم صهیونیستی از آن بدش می آید و از 75 سال قبل تاکنون کوشیده آن را از بین ببرد؛ اما نتوانست و نمی تواند.

اکانت "کمیته قدس – دانشگاه یرموک" نوشت: اعتکاف عبادت است، پس به چه حقی مسجد الاقصی در برابر اعتکاف کنندگان بسته می شود، هیچ طرفی حق دخالت در خانه خدا که مردم برای اعتکاف به آن می روند را ندارد.

پربیننده ترین خبرها