کرملین: شواهد ارتباط اوکراین با انفجار سن‌پترزبورگ وجود دارد

کرملین: شواهد ارتباط اوکراین با انفجار سن‌پترزبورگ وجود دارد
دوشنبه 14 فروردين 1402 - 16:30

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه شواهدی از ارتباط سرویس‌های ویژه اوکراین با حمله تروریستی در سن‌پترزبورگ وجود دارد، گفت رژیم کی‌یف از حامیان تروریسم است.

العالم ـ اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) انگشت اتهام درباره عامل احتمالی انفجار روز گذشته در سن‌پترزبورگ را به سمت اوکراین گرفت.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با اشاره به اطلاع‌رسانی فوری به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره این انفجار، گفت: «شواهدی از ارتباط سرویس‌های ویژه اوکراین با حمله تروریستی سن‌پترزبورگ وجود دارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «رژیم کی‌یف از تروریسم حمایت می‌کند و ممکن است مانند دیگر وقایع از سال ۲۰۱۴، پشت قتل ولادلن تاتارسکی نیز باشد. به همین دلیل هم عملیات ویژه انجام می‌شود».

سخنگوی کرملین درباره برگزاری رژه نظامی روز پیروزی در نهم می نیز اظهار داشت که این مراسم با تدابیر امنیتی ویژه همراه خواهد بود ولی هیچ تغییر دیگری برای برگزاری این رژه وجود ندارد.

پسکوف همچنین در پاسخ به سوالی درباره کاهش تولید نفت توسط تعدادی از کشورهای عضو سازمان «اوپک پلاس» نیز گفت که این اقدام به نفع بخش انرژی جهانی است.

به گزارش فارس، شب گذشته، در یکی از رستوران‌های سن‌پترزبورگ در جریان مراسم «ولادلن تاتارسکی» خبرنگار حوزه جنگ، انفجاری رخ داد که جان این خبرنگار و وبلاگ‌نویس نظامی را گرفت.

امروز کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که فردی به نام «داریا ترپووا» را به عنوان مظنون این انفجار بازداشت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها