رزمایش نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای مقابله با کره شمالی+عکس

رزمایش نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای مقابله با کره شمالی+عکس
دوشنبه 14 فروردين 1402 - 19:58

نیروی دریایی سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی، رزمایش دو روزه ضد زیردریایی برگزار کردند.

العالم - آسیا

در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و هشدارهای پیونگ‌یانگ، کره جنوبی به همراه آمریکا و ژاپن بار دیگر رزمایش نظامی گسترده برگزار کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، نیروهای دریایی این کشور، آمریکا و ژاپن برای مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی، رزمایش دو روزه ضد زیردریایی آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این رزمایش در آب‌های بین‌المللی در جزیره ججو در کره جنوبی با حضور ناوگروه تهاجمی آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر «نیمیتز» که هفته گذشته وارد شهر بوسان شده بود، برگزار می‌گردد.

این رزمایش‌های سه‌جانبه در حالی برگزار می‌شود که هفته گذشته کره شمالی از کلاهک‌های اتمی جدید و کوچک‌تر خود رونمایی کرد و از تولید بیشتر مواد شکافت‌پذیر با درجه تسلیحاتی بالاتر خبر داد تا زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد.

وزارت دفاع کره جنوبی توضیح داد که رزمایش‌های نظامی این هفته با هدف جنگ ضد زیردریایی برای بهبود قابلیت‌های مورد نیاز جهت شناسایی، ردیابی و نابودی تهدیدهای زیرسطحی کره شمالی انجام می‌شود.

«هیروکازو ماتسونو» سخنگوی دولت ژاپن نیز طی نشست خبری گفت که هدف از این رزمایش ارتقای همکاری سه‌جانبه برای مقابله با نگرانی‌های امنیتی، حفاظت از امنیت و رفاه مشترک منطقه و نشان دادن تعهد سه کشور به تقویت نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است.

روز شنبه بود که یک اندیشکده آمریکایی گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای، سطح بالایی از فعالیت در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

گالری

فارس

پربیننده ترین خبرها