ترامپ: پوتین تمام اوکراین را تصرف می‌کند

ترامپ: پوتین تمام اوکراین را تصرف می‌کند
دوشنبه 14 فروردين 1402 - 20:40

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ادعای اینکه در صورت حضورش در قدرت، رئیس‌جمهور روسیه عملیات ویژه‌ خود در اوکراین را آغاز نمی‌کرد، تاکید کرد با این حال، روسیه در نهایت، تمام اوکراین را تصرف خواهد گرفت.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، شرایط برای پوتین خیلی بهتر بود، زیرا (نیروهای روسیه) وارد اوکراین نمی شدند.

ترامپ پیش از این گفته بود زمانی که وی رئیس جمهور آمریکا بود پوتین دریافته بود که انجام عملیات ویژه در اوکراین غیرممکن است.

به گفته ترامپ، او و رئیس جمهور روسیه بخوبی با هم کنار آمدند.

ترامپ خاطرنشان کرد که پوتین تصمیم گرفته است در زمان ریاست جمهوری جو بایدن، عملیات ویژه خود در اوکراین را آغاز کند.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براینکه چگونه به توانایی خود برای توقف درگیری اوکراین اعتماد دارد، گفت که پوتین می‌دانست «نباید با من بازی کند.»

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو ، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) در واکنش به گسترش ناتو در مرز غربی خود، حمله نظامی به اوکراین که آن را «عملیات ویژه» خواند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها