آخرین تحولات فلسطین؛

حملات موشکی و نبردهای مسلحانه مقاومت در واکنش به حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی/ زخمی شدن یک نظامی صهیونیست

چهارشنبه 16 فروردين 1402 - 10:20

در پاسخ به سرکوب اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در غلاف غزه را هدف حملات موشکی قرار دادند. همزمان، مبارزان فلسطینی چندین پایگاه رژیم اشغالگر را به آتش بستند و یک نظامی این رژیم در کرانه باختری زخمی شد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، رژیم صهیونیستی شلیک ۹ راکت به سمت شهرک سدیروت و مناطقی در غلاف غزه را تایید کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام اینکه ۵ راکت به منطقه سدیروت شلیک شده است، ادعا کرد که سامانه "گنبد آهنین" ۴ فروند از این راکت‌ها را رصد و خنثی کرده است.

به دنبال حملات راکتی مقاومت که در پاسخ به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی انجام شد، صبح امروز (چهارشنبه) آژیرهای خطر در شهرک‌های واقع در غلاف عزه به صدا درآمدند.

طبق گزارش کانال ۱۳ تلویزیون عبری‌زبان، یک راکت به اطراف کارخانه‌ای در سدیروت اصابت کرد و خسارات جزئی بر جای گذاشت.

در کرانه باختری نیز، مبارزان فلسطینی به سوی برخی مواضع و پست‌های نظامی در اطراف نابلس، جنین، اریحا و الخلیل آتش گشودند.

کانال ۱۲ تلویزیون عبری‌زبان از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در جریان تیراندازی در نزدیکی الخلیل خبر داد و اعلام کرد که نیروهای ارتش به محل این حادثه گسیل شده‌اند.

گروه‌های "عرین الاسود"( بیشه شیران) نیز اعلام کرد در پاسخ به تعدی صهیونیست‌ها به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی، یک شهرک و پست دیده‌بانی "شافی شمرون" در نابلس را هدف حملات خود قرار داده است.

"گردان مخیم جبر" در اریحا نیز از تیراندازی مستقیم به نیروهای اشغالگر خبر داد و اعلام کرد: در واکنش به حوادث اخیر در مسجدالاقصی، مبارزان گردان مخیم عقبه جیز توانستند ایست بازرسی dco را هدف حملات قرار دهند.

این گردان فلسطینی خاطرنشان کرد، مبارزان ما همچنین یک خودروی متعلق به شهرک‌نشینان را در چهارراه الموغ در نزدیکی شهر اریحا هدف قرار داده، و سپس محل را ترک کردند.

پربیننده ترین خبرها