حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غزه و جنوب لبنان/ پاسخ راکتی مقاومت فلسطین در کسری از ثانیه

جمعه 18 فروردين 1402 - 00:52

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز (جمعه ) مناطق مختلفی از باریکه غزه و جنوب لبنان را بمباران کردند و گروه‌های مقاومت فلسطین با شلیک چند فروند راکت به سمت مناطق شهرک‌نشین بلافاصله در صدد پاسخ به تجاوز صهیونیست ها برآمدند.

العالم-فلسطین اشغالی

این تحولات پس از آن روی داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی عصر روز گذشته از زخمی شدن سه شهرک نشین بر اثر شلیک های موشکی از جنوب لبنان به سمت شهرک های صهیونیست نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

دو روز پیش از آن ، مسجدالاقصی در قدس شریف ، صحنه یورش های مکرر و تجاوز وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در این مکان مقدس و بازداشت صدها نفر از آنان بوده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در باریکه غزه به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی ، اراضی کشاورزی واقع در شرق حی الزیتون و الشجاعیه در غزه و شرق الفخاری در خان یونس را هدف حمله قرار دادند و یک مرکز متعلق به مقاومت را در شرق غزه بمباران کردند.

منابع یاد شده همچنین از چندین حمله به یک مرکز متعلق به مقاومت در جنوب غزه و بمباران اراضی کشاورزی در شرق بیت حانون خبر دادند.

1

اسرائیل

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی هم‌اکنون در حال بمباران پایگاه‌های گروه‌های مقاومت در نوار غزه هستند.

اسرائیل

همزمان گروه‌های مقاومت فلسطین تنها دو ثانیه پس از بمباران غزه، با شلیک چند فروند راکت در صدد پاسخ برآمدند.

منابع عبری زبان گزارش دادند که یک موشک ضد هوایی به سمت یک هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی که بر فراز نوار غزه در حال پرواز بود، شلیک شده است.

رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حملات هوایی این رژیم، تونل‌ها و سایت‌های ساخت تسلیحات وابسته به حماس در نوار غزه را هدف قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که حماس مسئول حوادث اخیر بوده و باید بهای آن را بپردازد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای مسئولیت کامل جنایات علیه قدس و غزه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و ملت و مقاومت فلسطین را به وحدت و یکپارچگی برای مقابله همه جانبه با اشغالگران اسرائیلی به منظور دفاع از قدس و مسجد الاقصی فراخواند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای مسؤولیت کامل جنایات علیه قدس و غزه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و ملت و مقاومت فلسطین را به وحدت و یکپارچگی برای مقابله همه جانبه با اشغالگران اسرائیلی به منظور دفاع از قدس و مسجد الاقصی فراخواند.


این جنبش تاکید کرد که حمله جنایتکارانه به غزه و ادامه تجاوزات علیه قدس و مسجد الاقصی هرگز امنیت و پیروزی را برای رژیم اشغالگر به ارمغان نمی‌آورد و هیچ حقی برای صهیونیست‌ها در سرزمین، مقدسات ما و مسجد الاقصی ایجاد نمی‌کند.

منابع فلسطینی در گفتگو با الجزیره اعلام کردند که طرف‌های میانجی به گروه‌های فلسطینی گفته‌اند که بمباران کنونی نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی پاسخ به حملات راکتی دو روز پیش مقاومت به اراضی اشغالی است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین حدود 20 راکت شلیک شده به سمت سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است.

یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم برای تمامی احتمالات آماده است.

جنگنده‌های‌اسرائیلی خانه‌ای را در محله شجاعیه در شرق غزه بمباران و با خاک یکسان کردند.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی یک پایگاه مقاومت را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان جلسه کابینه امنیتی تهدید کرد که «پاسخ اسرائیل از امشب و بعد از آن، برای دشمنانش گران تمام خواهد شد».

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد جلسه کابینه امنیتی دیشب شاهد اختلافات شدید و تلخ بین فرماندهان ارتش و یکی از وزرا بود.

گردان های مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در آسمان نوار غزه با موشک زمین به هوا با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقابله کردیم.

گردان های مجاهدین

پربیننده ترین خبرها