وزیر دفاع لبنان: تشدید تنش در جنوب تهدیدی برای ثبات و امنیت جنوب است

وزیر دفاع لبنان: تشدید تنش در جنوب تهدیدی برای ثبات و امنیت جنوب است
جمعه 18 فروردين 1402 - 13:19

موریس سلیم وزیر دفاع ملی لبنان تایید کرد که تشدید تنش ها از سوی "اسرائیل" ، تهدیدی برای ثبات و امنیت جنوب لبنان است.

العالم - لبنان

"موریس سلیم " وزیر دفاع ملی لبنان امروز جمعه در جریان دیداری در مقر وزارت دفاع در بیروت با گیدو کراستو وزیر دفاع ایتالیا و هیأت همراه با حضور نیکولتا بمباردیری سفیر ایتالیا، به بیان موضع لبنان پرداخت.

در این دیدار روابط همکاری دو کشور و توسعه آن در همه زمینه ها به ویژه در حوزه نظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سلیم با تاکید بر اینکه لبنان به قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متعهد است، خاطرنشان کرد که ارتش به بالاترین سطوح همکاری با یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) و اتخاذ تدابیر مناسب برای کنترل امنیت و حفظ ثبات و آرامش در جنوب و آمادگی مستمر برای مقابله با هرگونه تجاوزگری علاقه مند بوده و خواهد بود.

وی یا قدردانی از مشارکت ایتالیا در نیروی بین المللی یونیفل در جنوب لبنان و هماهنگی بین این نیروها و یگان های ارتش لبنان مستقر در منطقه عملیات بین المللی، از حمایت مستمر ایتالیا از ارتش به ویژه ارائه کمک های بشردوستانه و نظامی تشکر کرد.

کروسیتو با اشاره به کارایی بالای ارتش و قدرت همکاری با ارتش کشورش، آمادگی کامل برای همکاری و کمک به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را اعلام کرد.

وزیر دفاع ایتالیا با اشاره به اینکه کشورش درد و رنج آوارگان سوری و بار سنگین آن بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی لبنان را درک می کند ، افزود که موضع لبنان در مورد آوارگی را به جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا منتقل خواهد کرد.

کروسیتو به موضوع مهاجرت غیرقانونی در سراسر دریای مدیترانه و اهمیت همکاری برای مقابله با آن و خطرات این کار برای مهاجران پرداخت.

سلیم از تلاش نیروها و نهادهای لبنانی برای مبارزه با این پدیده خبر داد.

وی همچنین با تاکید بر رسیدگی به موضوع آوارگان سوری در لبنان، ابراز امیدواری کرد که از موضع لبنان که خواستار بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با کمک جامعه بین المللی است، حمایت کند.

پربیننده ترین خبرها