گزارشی از عملیات دیشب زیرگیری و تیراندازی در تل‌آویو+ ویدئو

شنبه 19 فروردين 1402 - 13:23

منابع عبری، جمعه شب از عملیات زیرگیری با خودرو و تیراندازی در تل‌آویو خبر دادند که در جریان یکی از این عملیات، یک صهیونیست کشته شد.

العالم- فلسطین اشغالی

در بحبوحه تشدید تنش‌ها پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی، روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی از زخمی شدن 7 شهرک‌نشین و کشته شدن یک نفر دیگر بر اثر عملیات زیرگیری با خودرو و تیراندازی در مرکز تل‌آویو خبر دادند.

این منابع گفته‌اند که حال برخی از مجروحان این عملیات‌ها - که در دو مکان مختلف به وقوع پیوسته‌اند وخیم است.
طبق این گزارش، مجری عملیات زیرگیری "یوسف ابوجابر" ساکن کفر قاسم در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ است که توسط نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

در پی عملیات استشهادی تل‌آویو، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور بسیج نیروهای ذخیره بیشتری داده است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، نتانیاهو دستور داده تا همه نیروهای مرزبانی و نیروهای ذخیره ارتش برای مقابله با این حمله بسیج شوند و از صهیونیست‌ها خواسته است تا از دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی پیروی کنند.

در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در اجرای دستورات نتانیاهو، گارد مرزی از فراخوان فوری ۶ گردان ذخیره و ۴ گردان دیگر برای روز یکشنبه هفته آینده خبر داده است.

مقاومت فلسطین عملیات تل آویو را پاسخی به جنایات اسرائیل علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان دانست. جنبش حماس با تأکید بر اینکه این عملیات بیانگر قدرت مقاومت و جوانان مقاومت برای ضربه زدن به رژیم اشغالگر است، اعلام کرد واکنش به جنایات اشغالگران در مسجد الاقصی افزایش خواهد یافت، این واکنش‌ها جز با پایان دادن به ظلم اشغالگران متوقف نخواهد شد.

"طارق عزالدین" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با اشاره به عملیات قهرمانانه تل‌آویو گفت: ما تاکید داریم که این عملیات یک واکنش طبیعی و مشروع دربرابر جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات ما به شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها