روسیه اصلاحات دفاع هوایی را برای مقابله با اوکراین و فنلاند به اجرا می‌گذارد

روسیه اصلاحات دفاع هوایی را برای مقابله با اوکراین و فنلاند به اجرا می‌گذارد
دوشنبه 21 فروردين 1402 - 12:21

یک مقام بلندپایه روسیه گفت مسکو قصد دارد نیروهای دفاع هوایی خود را بازسازی کند.

العالم - اروپا

بنابر گزارش رویترز، یکی از فرماندهان نیروهای هوافضای روسیه گفت مسکو قصد دارد پس از کسب تجارب جدید در منازعه اوکراین، نیروهای دفاع هوایی خود را بازسازی کند و همچنین دفاع هوایی خود را برای مقابله با پیوستن فنلاند به ائتلاف نظامی ناتو تقویت خواهد کرد.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته، نبرد میان دو کشور به یک جنگ توپخانه‌ای با استفاده گسترده از پهپادها و موشک‌ها تبدیل شده است؛ موضوعی که دفاع هوایی روسیه و اوکراین را به بوته آزمایش گذاشته است.
ژنرال آندری دمین، معاون فرمانده کل نیروهای هوافضا، در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه با روزنامه «رِد استار» انجام داد، گفت که نیروهای پدافند هوایی در مواجهه با حملات اوکراین با چالش‌های متعددی مواجه شده‌اند.
او گفت روسیه بیش از 50 ایستگاه راداری متحرک و هواپیماهای هشدار دهنده و کنترل اولیه A-50 را اضافه کرده است که به صورت 24 ساعته در حال گشت زنی هستند در حالی که تاسیسات موشکی و ضد هوایی در مناطق مجاور اوکراین تقویت شده است.
دمین افزود: در مناطق اوکراین تحت کنترل روسیه، واحدهای پدافند هوایی برای دفاع از تاسیسات کلیدی مستقر شده اند در حالی که روسیه تولید سیستم ضد پهپاد RLK-MC را افزایش داده است.»
دمین به روزنامه وزارت دفاع گفت «اصلاحات بی‌شک برنامه ریزی شده اند و اجرا خواهند شد. هدف از تغییرات آتی توسعه نیروهای مسلح با هدف بهبود سیستم دفاع هوایی فدراسیون روسیه است.»
وی گفت روسیه پس از پیوستن فنلاند - که با این کشور 1300 کیلومتر مرز مشترک دارد - به ناتو، زیرساخت‌های دفاعی را نیز تقویت خواهد کرد.
آندری دمین، معاون فرمانده کل نیروهای هوافضا گفت: «در این شرایط، پدافند هوایی در حال بررسی مسائل حفاظت از مرزهای کشور در شمال غرب متناسب با افزایش سطح تهدید است.»

پربیننده ترین خبرها