اسماعیل رضوان در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم:

روز جهانی قدس بهترین فرصت برای مقابله با اشغالگران است/ رژیم اشغالگر از همه خطوط قرمز عبور کرده است/ جمهوری اسلامی با حمایت از مقاومت و ملت فلسطین، به وظیفه دینی و اخلاقی خود در قبال آرمان فلسطین عمل می کند

سه شنبه 22 فروردين 1402 - 19:48

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد : دیدگاه عمیق امام خمینی (ره) درمورد اعلام روز جهانی قدس برای این بود که وظیفه امت مسلمان را در قبال قدس یادآوری کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس در گفتگو با برنامه "ضیف و حوار" شبکه خبری العالم که روز سه شنبه از این شبکه پخش شد، تاکید کرد که حمله به مسجد مبارک الاقصی و نمازگزاران و معتکفان در آن توسط نیروهای اشغالگر، تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی تلقی می شود و رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب آن را بر عهده دارد.

رضوان تاکید کرد که حملات آشکار اشغالگران به مسجد مبارک الاقصی و حامیان آن بدون پاسخ نخواهد ماند و مقاومت به این جنایات پاسخ خواهد داد.

وی افزود: اگرچه اولین پاسخ ها با شلیک موشک از نوار غزه و با مقاومت از کرانه باختری و از طریق پایداری حامیان و مدافعان مسجد مبارک الاقصی آغاز شد، اما پاسخ اصلی به جنایات اشغالگران باقی مانده است زیرا رژیم اشغالگر از همه خطوط قرمز عبور کرده است.

رضوان ادامه داد : هدف اشغالگران صهیونیست تقسیم زمانی و مکانی عبادت در مسجد الاقصی است که منجر به تخریب مسجد الاقصی و ساخت به اصطلاح معبد برای تحمیل حاکمیت از دست رفته صهیونیست ها داخل مسجدالاقصی و قدس شریف خواهد شد.

این مسئول حماس با بیان اینکه تشدید حملات نیروهای اشغالگر به مدافعان مسجد مبارک الاقصی و هجوم مکرر شهرک نشینان به این مسجد مبارک با روز جهانی قدس هم زمان شده است، تصریح کرد : رژیم اشغالگر تهدیدی برای ارزش‌ها و اصول انسانی است، بنابراین وقتی ما از روز جهانی قدس سخن می‌گوییم، امام خمینی رحمه الله و رهبر انقلاب را یاد می کنیم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس قرار داد. این دیدگاه عمیق امام خمینی (ره) برای این بود که وظیفه امت مسلمان را در قبال قدس یادآوری کند ، درست در زمانی که بسیاری از مردم وظایف خود را در قبال مردم فلسطین از یاد بردند.

وی علت ماندگاری روز جهانی قدس را پس از 44 سال، ارتباط آن با قدس و مسجد الاقصی دانست و اینکه قدس و مسجد الاقصی در قرآن کریم ذکر شده است و برای امت مسلمان دارای قداست و کرامتند.

رضوان خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی با حمایت از مقاومت و ملت فلسطین، به وظیفه دینی و اخلاقی خود در قبال آرمان فلسطین عمل می کند، ایران در واقع حمایت مستمر از مردم فلسطین را جزء اصول خود می داند.

رضوان تاکید کرد که امسال روز جهانی قدس باید برای امت اسلامی ، جهانی باشد تا با مسجد الاقصی، آرمان فلسطین و مردم فلسطین اعلام همبستگی کند و در نتیجه به توقف حملات اشغالگران علیه مسجد الاقصی و مردم فلسطین و حمایت از مقاومت فلسطین و دستیابی به اتحاد مسلمانان منجر شود.

پربیننده ترین خبرها