شب قدر و شب شهادت امام اول شیعیان جهان

شب قدر و شب شهادت امام اول شیعیان جهان
سه شنبه 22 فروردين 1402 - 21:40

امشب، شب بیست و‎یکم ماه مبارک رمضان، دومین شب از شب‎های قدر است و مردم سراسر ایران با حضور در مساجد و دیگر اماکن مذهبی، آیین شب قدر را برگزار می ‎کنند.

العالم - گوناگون

فردا (چهارشنبه)21 ماه رمضان 1444 هجری قمری، برابر با 23 فروردین 1402 مصادف با 12 آوریل 2023، سالروز شهادت حضرت علی (ع)، امام اول شیعیان جهان است.

سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان، ابن ملجم مرادی از گروه خوارج، در حالی که حضرت امام علی (ع) امام اول شیعیان درحال اقامه نماز صبح بودند، شمشیر زهرآگین خود را بر فرق مبارک ایشان فرود آورد.

امام اول شیعیان پس از ضربت خوردن، در خانه بستری و دو روز بعد یعنی بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهید شدند.

شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب‎های قدر است و مسلمانان با شب زنده ‎داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می کنند.

شب قدر، شبی است که در تمام سال شبی به فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن، تقدیر سال رقم می‌خورد.

مردم مومن ایران اسلامی در شب‎های قدر با حضور در مساجد، حسینیه ها و دیگر اماکن مذهبی به ویژه حرم مطهر امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان در شهر مشهد (شمال شرق ایران) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم (جنوب تهران)، آئین شب قدر را به جا می آورند.

صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن سالروز شهادت امام اول شیعیان جهان را به همه مسلمانان و دیگر آزادی خواهان جهان تسلیت می گوید.

ایران پرس

پربیننده ترین خبرها