کنعانی با تأیید ورود هیأت فنی ایران به ریاض: تلاش می‌شود نمایندگی‌های ایران قبل از ایام حج بازگشایی شود

کنعانی با تأیید ورود هیأت فنی ایران به ریاض: تلاش می‌شود نمایندگی‌های ایران قبل از ایام حج بازگشایی شود
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 14:23

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید ورود هیأت فنی ایران به ریاض اعلام کرد: تلاش می‌شود نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی قبل از ایام حج امسال بازگشایی و فعال شود.

العالم - ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۳ فروردین ماه ضمن تأیید خبر ورود هیأت فنی ایران به عربستان به منظور بررسی روند بازگشایی دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی، گفت: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی ظهر امروز (چهارشنبه) وارد ریاض شد و مورد استقبال مسؤولان عربستان سعودی قرار گرفت.

کنعانی دوشنبه ۲۱ فروردین ماه از عزیمت هیأت ایرانی به عربستان سعودی تا قبل از پایان هفته جاری خبر داده بود. وی در این باره عنوان کرده بود: براساس توافقات بین دو کشور برای از سرگیری روابط رسمی و فعال سازی روابط صورت گرفت هیأت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد هم در تهران و هم در مشهد در حال بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت در تهران و سرکنسولگری در مشهد هستند و ان‌شاءالله طی چند روز آینده شاهد عزیمت هیأت ایران به عربستان خواهیم بود که زمینه‌های بازگشایی سفارت و سرکنسولگری و نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی را فراهم کنند.

یک روز قبل از آن هم علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت ایرانی تا اواخر هفته به عربستان برای بررسی روند بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده خبر داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در این باره گفت: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی‌ دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

وی همچنین یادآور شد: تلاش خواهد شد که نمایندگی‌های کشورمان قبل از ایام حج سالجاری بازگشایی و فعال شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد:هیأت فنی عربستان سعودی که شنبه هفته جاری وارد ایران شده بود، فردا عازم مشهد خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها