جهاد اسلامی: نبرد قدس یکپارچه و در سطح منطقه‌ای است

جهاد اسلامی: نبرد قدس یکپارچه و در سطح منطقه‌ای است
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 20:48

یک مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که قدس محور درگیری‌ها است و هنگامی بحث قدس به میان می‌آید، نبرد در سطح منطقه‌ای است.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد البطش» مسئول روابط ملی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (چهارشنبه) گفت که نبرد با رژیم صهیونیستی همواره در جریان است و هرگز پایان نخواهد یافت.

به نوشته خبرگزاری سما، او در گفت‌و‌گو با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌‌های اسلامی، گفت که پرونده درگیری با رژیم اشغالگر قدس هرگز بسته نمی‌شود و نبردهای بیشتری در راه است.

او در این مصاحبه به مناسبت در پیش بودن روز جهانی قدس، بر مقاومت سوریه، لبنان، عراق و یمن و حامیان آرمان فلسطین، و همچنین بر جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مبتکر روز جهانی قدس درود فرستاد و گفت که این روز برای یاری قدس و مقابله با دشمن و نبرد با آن است.

خالد البطش در خصوص اینکه کرانه باختری، سپری برای قدس است، گفت: «بیت المقدس برای مسلمانان یک باور است، زیرا آنها اسناد الهی دارند که تأیید می‌کند "بیت المقدس از آن ماست و مال هیچ کس دیگری نیست" و این بخشی از اعتقاد ما است که مهمترین آنها سوره اسراء در قرآن است».

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین گفت که مقاومت اهمیتی به تصمیمات بین‌المللی که برای صهیونیست‌ها در قدس اشغالی حقی قائل است، نمی‌دهد و مبارزه علیه صهیونیست‌ها بر اساس اصول ثابتی است که تغییرپذیر نیست.

خالد البطش، در ادامه بیت المقدس را قبله سیاسی و عقیدتی مسلمانان و محور درگیری‌ها و نماد عزت و کرامت امت اسلامی دانست و در مورد کرانه باختری نیز گفت: «عملیات مقاومت در روزهای اخیر پس از موج حملات در روزهای "عید پاک" در جنین و طولکرم و نابلس شکل جدید به خود گرفته و نشان می‌دهد که قدس قابل معامله یا فروش نیست».

او همچنین گفت که یکپارچگی در نبرد یک ضرورت و نیاز مقابله با دشمن است و هنگامی بحث قدس به میان می‌آید، نبرد یکپارچه و بزرگ و در سطح منطقه‌ای خواهد بود.

اظهارات این مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خصوص نبرد یکپارچه و همه‌جانبه علیه رژیم صهیونیستی در حالی است یک گزارش اطلاعاتی متعلق به سرویسهای جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی منتشر شده که نشان می‌دهد این رژیم اشغالگر به شدت از ایجاد جبهه‌های عملیاتی علیه خود واهمه دارد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از این سرویس‌ها، گزارش داد، احتمال دارد رژیم صهیونیستی وارد جنگ در چندین جبهه عملیاتی شود و این اتفاقی است که در هفته گذشته به وقوع پیوست.

منظور این سرویس‌ها، شلیک دهها موشک است که طی چند روز گذشته از لبنان، سوریه و نوار غزه به شهرک‌های اسرائیلی شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

بر اساس این گزارش، زمانی که «تنش نظامی بین اسرائیل و نوار غزه و شلیک راکت از خاک سوریه افزایش یابد، مؤید این مسئله است که احتمال جنگ [فراگیر] در برهه کنونی، بالا نیست؛ به این دلیل که ایران، حزب الله و حماس لزوما در حال حاضر به دنبال درگیری مستقیم و فراگیر نیستند».

در این راستا موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه این رژیم قادر نیست در چند جبهه بجنگد، اخیرا گفته است: «اگر این جبهه‌ها شعله‌ور شود، اوضاع راحتی برای اسرائیل نخواهد بود. [عملیات] شمشیر قدس به ما آموخت که چگونه ملت فلسطین در همه جبهه‌ها دست به کار می‌شود».

فارس

پربیننده ترین خبرها