روز جهانی قدس؛

شعار «کرانه باختری سپر قدس» خیابان ها و شبکه های اجتماعی عربی را تسخیر کرد

شعار «کرانه باختری سپر قدس» خیابان ها و شبکه های اجتماعی عربی را تسخیر کرد
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 14:49

شعار «کرانه باختری سپر قدس» برای روز جهانی قدس امسال، خیابان ها و شبکه های اجتماعی را در کشورهای عربی پر کرده است. همچنین راه های منتهی به فرودگاه بیروت پایتخت لبنان، دیوارنگاره الفردوس در بغداد پایتخت عراق و دیوارنگاره خیابان ولی عصر در تهران پایتخت ایران، به این شعار مزین شده اند.

العالم _ داغ های مجازی

روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را اعلام کرد.

در این روز راهپیمایی های میلیونی در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، لبنان و یمن در حمایت از آرمان و مردم تحت ستم فلسطین و برائت از رژیم اشغالگر اسرائیل برگزار می شود تا به جهانیان یادآور شود که آرمان فلسطین مسئله محوری امت اسلامی است.

در روز جهانی قدس صدای آزادگان در سراسر جهان طنین انداز می شود و آنان حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار آزادی نخستین قبله مسلمانان، سومین حرم شریف و میعادگاه رسول گرامی اسلام (ص) از چنگال رژیم اشغالگر می شوند.

کمیته بین المللی بزرگداشت روز جهانی قدس در فلسطین اشغالی شعار واحدی برای گرامیداشت این مناسبت جاودانه در سال جاری با عنوان «کرانه باختری سپر قدس» اعلام کرده است.

این کمیته در بیانیه ای اعلام کرد: کرانه باختری همانند غزه، قیام خود را آغاز کرده است و جوانان مقاوم آن معادله جدیدی ترسیم کرده اند که از نزدیک بودن پیروزی و رهایی از ستم و به هم ریختن محاسبات دشمن خبر می دهد.

این بیانیه می افزاید: برای قدردانی از رشادت‌های قهرمانان کرانه باختری و ایثار و مقاومت آنها در ماه‌های گذشته که اتفاقی استثنایی در جریان نبرد مستمر با دشمن برای آزادسازی قدس شریف بود، از همگان می خواهیم در مراسم روز جهانی قدس شرکت کنند.

پربیننده ترین خبرها