در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس

سید حسن نصرالله: روز قدس روز همبستگی آزادگان جهان با فلسطین و قدس است / روز قدس روز یادآوری مسئولیت ها در قبال فلسطین به همگان است / آمریکا مانند گذشته نیست و توانش تحلیل رفته است

سید حسن نصرالله: روز قدس روز همبستگی آزادگان جهان با فلسطین و قدس است / روز قدس روز یادآوری مسئولیت ها در قبال فلسطین به همگان است / آمریکا مانند گذشته نیست و توانش تحلیل رفته است
جمعه 25 فروردين 1402 - 17:09

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی عصر امروز (جمعه ) به مناسبت روز جهانی قدس ، این روز را روز یادآوری مسئولیت ها به همگان در قبال ملت فلسطین و آرمان آن ها دانست و تاکید کرد که پیام این روز به دشمن این است که فلسطین فراموش نشده است.

العالم - لبنان

سید حسن نصرالله ، دبیر کل حزب الله در سخنرانی طی مراسمی که حزب الله به مناسبت روز جهانی قدس در مرکز سید الشهداء در حومه جنوبی بیروت برگزار می کند، گفت : روز قدس نه فقط روز اعلام همبستگی امت عربی و اسلامی و شرافتمندان جهان با ملت و آرمان فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان با فلسطین است ، بلکه روز یادآوری مسئولیت ها و وظایف همگان در قبال ملت فلسطین است.

سید حسن نصرالله افزود : احیای روز قدس در واقع پیام همکاری و حمایت و یاری مردم فلسطین و پیامی به دشمن مبنی بر این است که فلسطین فراموش نشده است.

وی اظهار داشت : امروز محور مقاومت کاملا مطمئن و دارای اعتماد به نقس است ، اما رژ یم صهیونیستی در وحشت بسر می برد.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به شکست های آمریکا از جمله در افغانستان و ونزوئلا افزود: آمریکا مانند گذشته نیست و توانش تحلیل رفته است.

وی همچنین به عقب نشینی آمریکا از محاصره اقتصادی و سیاسی ونزوئلا اشاره کرد و گفت : تمام کشورهای منطقه معتقدند که برای حفاظت از یک نظام یا کشور نمی توان به آمریکا دل بست.

سید حسن نصرالله گفت : تحولات جهانی باعث ایجاد نظام چند قطبی در جهان می شود که در آن خبری از سلطه مطلق آمریکا نیست.

وی افزود : عادی سازی با رژیم صهیونیستی به خاطر فشارهای آمریکا انجام شده است که از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت : حضور نیروهای خارجی ضامن واقعی برای تحقق ثبات درجهان عرب و غرب آسیا نیست، بلکه این حضور عامل تشنج است.

وی همچنین گفت که همه توطئه ها برای شکست دادن و نابودی مقاومت در ده سال اخیر با شکست مواجه شده است و محور مقاومت در برابر جنگ های آمریکایی قوی و سربلند از میدان خارج شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع کنونی یمن گفت : یمن اکنون شاهد تحولات مثبت است و امروز به خاطر مبادله اسرا و زندانیان روزی فرخنده و مبارک است.

وی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه گفت : امروزه شاهد بهبود اوضاع سوریه و احیای روابط سیاسی این کشور با برخی از کشورها هستیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به توافق ایران و عربستان سعودی نیز گفت : تاثیرات توافق ایران و عربستان بر منطقه آغاز شده و امیداوریم به لبنان نیز برسد.

وی افزود : تحولات منطقه باعث شد دلخوشی رژیم صهیونیستی به تشکیل محور اسرائیلی - عربی برای مقابله با ایران و محور مقاومت از بین برود.

وی گفت : اسرائیل می داند که جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، پشتیبان واقعی تمام کشورها و ملتهای محور مقاومت است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دچار بحران واقعی در تمام سطوح شده است و سیاست سکوت ، بخشی از مدیریت نبرد است که دشمن صهیونیستی را می ترساند.

وی گفت : اصلاحات قضایی باعث پدیدارشدن اختلافاتی شد که نوعی جنگ بدون خونریزی برای کنار زدن نتانیاهو و تیم افراط گرایش است.

وی افزود : آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد، رویدادی بزرگ بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به مقاومت قهرمانانه رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری و قدس در برهه اخیر گفت که شاهد فداکاری، شهادت و اصرار فلسطینی ها بر حضور در مسجدالاقصی هستیم و این تحولی بزرگ و عظیم است.

وی گفت : رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که معادله بازدارندگی باعث شده که پاسخ تل آویو محدود و بیهوده باشد.

وی اظهار داشت : نوعی پسرفت خطرناک و بزرگ در روحیات ساکنان سرزمین های اشغالی برای جنگ به خاطر رژیم اسرائیل مشاهده می شود.

دبیر کل حزب الله لبنان ، ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی تاسیسات زیربنایی حزب الله و مقاومت را هدف قرار داده است، دروغ خواند و گفت هیچ یک از تاسیسات زیربنایی حزب الله از سوی رژیم صهیونیستی بمباران یا گلوله باران نشده و فقط مزرعه موز گلوله باران شده است.

سید حسن نصرالله گفت : دشمن باید بداند که تمام تهدیداتش علیه لبنان و مقاومت بی فایده است و ما به هر تهدیدی بدون تردید و بر اساس همان حجم تهدید پاسخ خواهیم داد.

وی گفت : نتانیاهو مقاومت را تهدید می کند و ما نیز دشمن را تهدید می کنیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به وجود اختلاف در میان مسئولان رژیم صهیونیستی، گفت : اگر پادرمیانی آمریکا برای دیدار مسئولان این رژیم با یکدیگر نبود، این اختلافات می توانست به جنگ خونین داخلی منتهی شود.

سید حسن نصرالله ، کرانه باختری را سپر قدس و مظهر صبر، ثبات، مقاومت و تحمل دانست و گفت : به رغم شرایط دشوار اقتصادی، باید به کرانه باختری و قدس کمک مالی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در قدس، لبنان و سوریه ، گفت این اقدامات ، منطقه را به سمت جنگی بزرگ سوق خواهد داد و حزب الله به هر حادثه امنیتی در لبنان بدون هیچ تردیدی پاسخ خواهد داد.

وی افزود: سوریه نیز در زمان مناسب، به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل پاسخ خواهد داد.

سید حسن نصرالله ، مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین را خط قرمز دانست و گفت : بار دیگر با امام خمینی (رحمه الله علیه) و حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) و آزادیخواهان جهان برای حمایت از مقدسات فلسطین ، پیمان می بندیم.

پربیننده ترین خبرها