هشتگ «روز جهانی قدس» در کشورهای عربی و اسلامی ترند شد

هشتگ «روز جهانی قدس» در کشورهای عربی و اسلامی ترند شد
شنبه 26 فروردين 1402 - 08:58

شمار زیادی از کشورهای جهان در پاسخ به ندای امام خمینی (ره) و تأکید بر حقانیت آرمان فلسطین و تحت شعار «کرانه باختری سپر قدس» با برپایی راهپیمایی های گسترده، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

العالم _ فلسطین

به همین مناسبت در ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و شمار دیگری از کشورها راهپیمایی‌ها و فعالیت های گسترده ای برگزار شد و شرکت کنندگان در شعارهای خود بر حمایت از آرمان فلسطین و قدس و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کردند.

در پاکستان نیز در حالی که مقامات و شخصیت های سیاسی و مذهبی به مناسبت روز جهانی قدس همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند، جمعیت زیادی در اسلام آباد پایتخت و دیگر شهرهای این کشور مراسم روز قدس را جشن گرفتند.

مسلمانان در تانزانیا نیز به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمایی کردند و در همین حال مسلمانان کشمیر با برپایی راهپیمایی و با شعارهایی در حمایت از آزادی فلسطین و مسجد الاقصی این مناسبت را گرامی داشتند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی هم به مناسبت روز جهانی قدس با پیام ها و هشتگ های متنوع خود از آرمان فلسطین و قدس حمایت کردند. در این میان هشتگ «روز جهانی قدس» و «کرانه باختری سپر قدس» در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی ترند شد.

حساب کاربری "حوراء المهندس" در توییتر نوشت: قدس یک موضوع ایدئولوژیک برای محور مقاومت است و این محور در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی صادق ترین است و به خواست خدا، فلسطین را آزاد خواهد کرد.

امیر موسوی، تحلیلگر سیاسی و دیپلمات پیشین ایران نیز به همین مناسبت در توئیتی، اعلام حمایت جهانی از آرمان فلسطین را به فلسطین، مقاومت، عرین الاسود و گروه های مختلف فلسطینی تبریک گفت.

حساب کاربری "سومري313" هم با انتشار ویدئویی از فعالیت های روز جهانی قدس در بغداد، پایتخت عراق به این مناسبت واکنش نشان داد.

حساب "نور" هم صحنه هایی از فعالیت های مردم پاکستان را به مناسبت روز جهانی قدس منتشر کرد که راهپیمایی زنان در در این کشور نشان می دهد.

کاربری هم با نام دالیا با انتشار تصویری از شهید قاسم سلیمانی با عنوان «روح قدس» به تلاش های شهید سلیمانی در تقویت محور مقاومت و حمایت همه جانبه وی از جناح های مقاومت اشاره و از آن تمجید کرد.

کاربری هم با نام «خلود» با انتشار تصویری از سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در حالی که به استقبال آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی می رود، نوشت: ما شیعیان علی بن ابیطالب، فلسطین و مردم فلسطین و مقدسات ملت فلسطین را رها نمی کنیم.

پربیننده ترین خبرها